کد خبر : 5941
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مهر 1395- 31: 8

تعداد کم ثبت نام کنندگان اینترنتی سرشماری در گیلان نگران کننده است

تعداد کم ثبت نام کنندگان اینترنتی سرشماری در گیلان نگران کننده است

استاندار گیلان با اشاره به اینکه از آمار سرشماری اینترنتی در گیلان احساس نگرانی می‌کنم گفت: ما ادعا می‌کنیم در بخش فرهنگ و استفاده از ابزار الکترونیکی در کشور حرف زیادی برای گفتن داریم.

به گزارش گیلانستان، محمدعلی نجفی در همایش تجلیل از راهوران استان گیلان که با حضور جمعی از دهیاران برگزار شد اظهار داشت: نخستین تجمع‌ها و نشست‌ها در روستاها شکل گرفته است.

استاندار گیلان مهاجرت روستاییان به شهرها را معضلی بزرگ دانست و مطرح کرد: امروز به بهانه ترویج فرهنگ روستایی دورهم جمع شدیم و همیشه صفا وصمیمیت در روستا موج می‌زند.

وی با بیان اینکه تلاش‌های نیروی انتظامی در حفظ و امنیت برکسی پوشیده نیست تصریح کرد: هرچه زمان می‌گذرد ارتباط این نیروی مردمی با مردم نیز بیشتر می‌شود.

نجفی با اشاره به اینکه از آمار سرشماری گیلان احساس نگرانی می‌کنم تاکید کرد: ما ادعا می‌کنیم در بخش فرهنگ و استفاده از ابزار الکترونیکی در کشور حرف زیادی برای گفتن داریم.

وی با بیان اینکه سال گذشته دولت با مشکلات زیادی مواجه بود مطرح کرد: باید کمک کنیم هزینه‌های دولت کاهش یابد و یکی از راه‌های کاهش هزینه استفاده از ابزار الکترونیکی است.

استاندار گیلان رتبه گیلان را در استفاده از ابزار الکترونیک در بین ۱۰ استان برتر کشور اعلام کرد و گفت: در زمینه استفاده از اینترنت از بین استان‌های آخر جدا شدیم.

نجفی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال در شهر در صنایع کوچک و بزرگ چند ۱۰۰ میلیون بودجه نیاز است بیان کرد: باید وضعیت اشتغال روستاها را حفظ کنیم و باید به صنایع تبدیلی کشاورزی وصنایع وابسته به کشاورزی در روستاها توجه کنیم.

استاندار گیلان روستا را نماد پاکی و صداقت عنوان و خاطرنشان کرد: پاک‌ترین, سختکوش‌ترین و صادق‌ترین انسان‌ها را در روستا داریم و بسیاری از مسئولان بلندپایه کشور در روستاها متولد شدند.

وی کمک‌های مردمی روستاییان در دفاع مقدس را بیشتر از شهرها اعلام کرد و گفت: نباید روستاییان گرفتار مشکلات شهرها نظیر پسماند شوند و امروزه پسماند روستاها از شهرها بیشتر شده است.

نجفی با تاکید بر اینکه نباید هویت و اندیشه پاک روستا فراموش شود بیان کرد: دهیاران در کنار همه دستگاه‌ها و نیروی انتظامی حاضر شوند و هر روستایی که دهیار آن جدی‌تر عمل کرده موفق بوده است.

وی برخورد با متخلفان ساختمانی از سوی دهیاران را مهم عنوان کرد و گفت: گاهی مشاهده می‌کنیم دهیاران هدایت کننده تخلفات هستند و برخورد لازم با آنها را انجام می‌دهیم.

استاندار گیلان به بیمه محصولات کشاورزی و بیمه درمانی روستاییان تاکید کرد و مطرح کرد: دولت تدبیر و امید در زمینه بیمه سلامت وارد شد و اقدامات خوبی را انجام داد.

نجفی با بیان اینکه باید واقعیت‌ها  به مردم گفته شود تاکید کرد: باید عملکرد موفق نیروی انتظامی گیلان که در بسیاری از بخش‌ها رتبه دوم یا سوم کشور را به‌دست آورده به مردم گفته شود.

وی خاطرنشان کرد: باید مردم به گفته شود با وجود اینکه درآمد کشور به یک پنجم کاهش یافته بود اقدامات زیادی در حوزه‌های مختلف نظیر گازرسانی و راه سازی انجام شد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار