کد خبر : 82015
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 آبان 1401- 57: 15

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان عنوان کرد

تلاش آموزش و پرورش گیلان برای کاهش آمار بازماندگان از تحصیل

تلاش آموزش و پرورش گیلان برای کاهش آمار بازماندگان از تحصیل

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر اینکه تلاش داریم آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل را به حداقل برسانیم، افزود: بازماندگی از تحصیل یک درد مزمن است که بخشی ناشی از کمبود امکانات و بخش دیگر ناشی از نگاه فرهنگی در برخی از مناطق است.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایسنا، محمد فائزی در گفت‌وگویی اظهار کرد: در حال حاضر ۳۷۶ هزار دانش آموز دختر و پسر در مدارس شهری و روستایی استان گیلان مشغول به تحصیل هستند.

 

وی با تاکید بر اینکه امسال تلاش داریم تا آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل را به حداقل برسانیم، افزود: بازماندگی از تحصیل یک درد مزمن است که بخشی از آن ناشی از کمبود امکانات و بخش دیگر ناشی از نگاه فرهنگی در برخی از مناطق است.

 

فائزی با بیان اینکه رفع این مسئله نیاز به آماده سازی از نظر شناختی و فکری دارد، تصریح کرد: در این زمینه باید کار زیادی انجام شود و امیدواریم آمار بازماندگان از تحصیل امسال کمتر از سال‌های قبل باشد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اینکه توزیع کتاب دانش آموزان از تابستان آغاز شد تا با شروع سال تحصیلی همه دانش آموزان به این ابزار مهم تحصیلی دسترسی داشته باشند، گفت: توزیع کتاب براساس ثبت نامی که در سامانه صورت گرفته انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه البته در برخی از مدارس فرایند ثبت نام متاثر از علل و عواملی با مشکل روبرو شده بود  تاکید کرد: به همین دلیل برای ثبت کتاب دانش آموزان در این مدارس تا حدودی مشکل داشتیم و البته تعداد این افراد اندک بود.

 

فائزی تصریح کرد: اگر دانش آموزی تاکنون کتاب دریافت نکرده مستقیما به اداره منطقه خودش مراجعه و آنجا علت را بررسی کند چنانچه مشکل حل نشد در استان حتما پیگیر مسئله خواهیم بود.

 

وی با مهم برشمردن نقش والدین در ارتباط با اولیای آموزشی برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت در مدارس اشاره و تصریح کرد: امیدواریم در طول سال تحصیلی بتوانیم یک ارتباط موثر بین این دو بال آموزشی دانش آموزان شاهد باشیم زیرا موفقیت فرزندان، فصل مشترک ما و اولیای دانش آموزان محسوب می شود.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار