کد خبر : 43037
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 مهر 1398- 19: 11

رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا:

جایگاه هشتمی آستارا از نظر سرانه فضای ورزشی در گیلان

جایگاه هشتمی آستارا از نظر سرانه فضای ورزشی در گیلان

رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا با اشاره به وجود ۹ سالن ورزشی و هفت زمین خاکی در این شهرستان، گفت: آستارا از نظر فضای ورزشی در جایگاه هشتم استان گیلان قرار دارد.

به گزارش گیلانستان وحید خاصی‌پور با اشاره به آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش، اظهار کرد: استفاده از سالن‌ها و زمین‌های ورزشی برای برگزاری مسابقات توسط باشگاه‌ها و هیات‌ها، از ۲۶ مهر تا دوم آبان ماه به مناسبت هفته تربیت‌بدنی در شهرستان مرزی آستارا رایگان‌ است.

وی با بیان اینکه طرح استفاده رایگان از فضاهای ورزشی با هدف گرایش جوانان به رشته‌های مختلف اجرا می شود و مسئولان هیات‌ها و باشگاه‌ها باید استعدادها را شناسایی کنند، افزود: شهرستان مرزنشین آستارا دارای ۹ سالن ورزشی و هفت زمین خاکی است و باید سرانه فضاهای ورزشی آن از ۸۷ صدم متر مربع به یک متر مربع افزایش یابد.

رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا با اشاره به اینکه آستارا از نظر سرانه فضای ورزشی رتبه هشتم در استان گیلان دارد و احساس مسئولیت و همکاری سایر دستگاه‌ها در تامین فضاهای ورزشی این شهرستان ضروری است، گفت: ۲۶ برنامه فرهنگی و ورزشی در هفته تربیت بدنی اجرا خواهد شد و در دوم آبان ماه، ورزشکاران مختلف، حرکات ورزشی نمادین را در جشنواره‌ای در ورزشگاه وحدت اجرا خواهند کرد.

خاصی پور به ساخت هشت خانه ورزش روستایی در سال جاری اشاره و با بیان اینکه برای ساخت هر خانه با زیربنایی حدود ۵۰ متر مربع  حدود ۱۰۰ میلیون ریال و امکانات آب، برق، گاز، تنیس روی میز، فوتبال دستی، تشک ورزش‌های رزمی، میز شطرنج و وسیله دارت ارائه می شود، افزود: آستارا با بیش از ۹۱ هزار نفر جمعیت در دو بخش و ۶۲ روستا در شمال غربی استان گیلان واقع شده و سه هزار و ۵۰۰ ورزشکار در ۳۷ هیات ورزشی این شهرستان ساماندهی شده‌اند.

رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا نبود پیست موتورسواری و اتومبیلرانی در آستارا را از دغدغه‌های فعالان آن عنوان و تاکید کرد: امیدواریم با همت مسئولان این پیست راه اندازی شود.

خاصی پور با اشاره به اینکه ۹۴ سازمان مردم نهاد زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان فعالیت می کنند و آستارا با شش سمن از این نظر بعد از رشت رتبه دوم گیلان را دارد، گفت: شهرستان مرزی آستارا از نظر فعالیت سمن ها جایگاه ممتازی در سطح استان دارد و برنامه‌های بسیار خوبی توسط سمن‌های مردم نهاد در سطح شهرستان مرزی آستارا اجرا می شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار