کد خبر : 19067
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1396- 56: 23

حیثیت مردم در اقدامات سودگرایانه دو مدیر شهرداری رشت آسیب دید/ همچنان عَلم “ضد فساد” را برپا نگه می‌دارم

حیثیت مردم در اقدامات سودگرایانه دو مدیر شهرداری رشت آسیب دید/ همچنان عَلم “ضد فساد” را برپا نگه می‌دارم

پس از افتضاحی که هفته قبل در شهرداری رشت به بار امد از گوشه و کنار می شنوم که می گویند جای مرد باروتی شورا خالی است .

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان، محمود باقری خطیبانی عضو شورای چهارم شهر رشت طی یادداشتی در واکنش به نامه نگاریهای پر حاشیه ۲ مدیر شهرداری رشت نوشت:

دو خبر مربوط به شهرداری رشت در هفته گذشته وجدان عمومی را جریحه دار کرد و سوژه شبکه های اجتماعی شد یکی نامه فرامرز جمشیدپور، سرپرست سابق شهرداری رشت که همزمان معاون شهردار نیز بوده، از جایگاه معاونت به سرپرست شهرداری (یعنی خودش) نامه نوشته بود و درخواست کرده بود تا خانه‌ای در اختیارش قرار بگیرد. آقای جمشیدپور در انتهای نامه خودش، از جایگاه سرپرست شهرداری با این تقاضا موافقت کرده است! و نامه دیگری که بازهم بازتاب های زیادی در شبکه های اجتماعی یافت، نامه شهردار منطقه یک رشت در جواب امور اداری شهرداری برای معرفی کارمند نمونه بود که خودش را معرفی کرد !

به نظرم حیثیت مردم گیلان و شهروندان رشتی در اقدامات سودگرایانه دو مدیر شهرداری به شدت آسیب دید و از حقوق عمومی است که بسرعت این تخلفات رسیدگی و به افکار عمومی گزارش داده شود . اینجانب در همین خصوص لازم می دانم چند نکته را برای اطلاع مردم یاد آوری نمایم :

یکم: ما در عصر تکنولوژی قرارداریم و اگر ۷-۸ سال قبل بود اقایان می توانستند اعمال خلاف قانون و منافع عمومی را پنهان کنند و یا در صورت کشف و با ابزار لابی مشکلاتشان را مرتفع نمایند اما از بخت بدشان و به برکت تکنولوژی اطلاعاتی ، اخبار و اطلاعات مختلف با سرعت باور نکردنی مبادله می شود و در دسترس عموم قرار می گیرد و کسی را هم یارای مقابله یا این طوفان سهمگین نیست . صرف نظر از این که برخورد قانونی با این آقایان و این نوع تخلفات چه فرجامی می یابد خوشحالم بگویم که افکار عمومی متخلفان را بشدت تنبیه کرد و ضعف های نظارتی را به گونه ای دقیق آشکار ساخت و امیدوارم که درس های وقایع اخیر در شهرداری بدرستی درک شود.

دوم: من در شورای چهارم رشت که افتخار نمایندگی مردم را داشتم تلاش زیادی کردم که منافع مردم در بازی های سیاسی و حزبی و فامیلی و شخصی ، تضییع نشود و فکر می کنم بالغ بر ۱۵۰ یادداشت و مصاحبه علیه عملکرد و اقدامات و سیستم فساد آور شهردار معزول رشت و مرتبطین ایشان نگاشته ام و البته قصد دارم که بزودی برای آگاهی افکار عمومی آن ها را منتشر کنم . خیلی از مفاسد شهردار معزول در سیستم های نظارتی رسیدگی شده و یا در حال رسیدگی است و هم چنان امیدوارم که بزودی تاوان هزینه هایی که ایشان و دوستانشان به شهر و شهروندان وارد کردن را بدهند .

سوم : شهردار معزول و باند رسانه ای و شورایی اش و مشاورین حقوق بگیر و وابسته اش، تلاش موذیانه ای داشتند که با برچسب ضد توسعه ،صدای اعتراض آمیز مرا خاموش کنند اما موفق نشدند و من تا آخرین لحظه از افشای مفاسد شهردار معزول کوتاهی نکردم . انحراف در بودجه پیاده راه، اجرای ناقص این پروژه، اجرای بی هدف بی آر تی ، بریدن درختان ۷۰ ساله خیابان امام خمینی ، نابودی بازار ، اختلال در حمل و نقل شهری ، صدور حدود ۴۰۰۰ حکم جا به جایی پرسنل شهرداری ، بی اعتنایی به قوانین و مقررات ، مداخله در انتخابات و … از مهم ترین موضوعاتی بود که در صحن علنی شورا گفتم… و کسی گوش نکرد و بدیهی است وقتی که فسادهای به ظاهر کوچکتر نظیر همین دو نامه اخیر رخ می دهد جز چند مصاحبه هیچ اقدامی نمی شود و از کنارش رد می شوند . گویا دوستان معتقدند که این ها خیلی مهم نیستند در حالی که دزدی كوچك و بی اهمیت ، آخرش به دزدی بزرگ و رسوا كننده منتهی می شود !؟ همانند داستان پسرک تخم مرغ دزدی که شتر دزد شد و …

چهارم : شهردار معزول و متخلف رشت که در انتخابات شورای پنجم ابتدا گروه حادث ( حامیان دکتر ثابت قدم ) را راه اندازی کرد و بعد با فشار اجتماعی و سیاسی مجبور شد تحت عنوان حامیان عقلانیت و توسعه به فعالیت خود ادامه داد و از امکانات شهرداری برای لیست انتخاباتی اش استفاده می کرد ، برخی از دوستان شورایی ما نه تنها سکوت کردند بلکه خود نیز از عنایات شهردار معزول و متخلف بهره مند شدند .

شهردار معزول مدعی بود برای این که من وارد شورا نشوم تا بتنواند به راحتی از شورای پنجم رای اعتماد بگیرد لابی و هزینه های زیادی کرده است تا من در هیچ لیستی قرار نگیرم و فکر می کرد که اگر محمود باقری نباشد راه برایش هموار می شود و …

پنجم: پس از افتضاحی که هفته قبل در شهرداری رشت به بار امد از گوشه و کنار می شنوم که می گویند جای مرد باروتی شورا خالی است که از منافع مردم دفاع کند اما من می گویم محمود باقری خطیبانی همان آدم دوران دفاع مقدس و مدافع نظام و آزاد و مستقل است و نگران حضورش در شورا نیست و از مسئولیت های دینی و انقلابی و قانونی خود دست بر نمی دارد و هم چنان علم ضد فساد را که عین موریانه شهرمان را می خورد ، برپا نگه می دارد و اجازه نخواهد داد خون شهیدان مان و میراث خمینی کبیر و منافع مردم توسط عده ای بی درد و مسئولیت ناشناس به تارج برود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار