کد خبر : 43840
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 آبان 1398- 28: 11

نشست هم‌اندیشی فرماندار و مدیران ارشد شهرستان فومن؛

خبرنگاران بازوان توانمند نظام هستند/رسانه‌های انقلابی ناخواسته به دشمن خوراک ندهند

خبرنگاران بازوان توانمند نظام هستند/رسانه‌های انقلابی ناخواسته به دشمن خوراک ندهند

در نشست هم‌اندیشی فرماندار و مدیران ارشد شهرستان فومن، بر ضرورت فعالیت منصفانه رسانه‌ها در ایام انتخابات، مدنظر قرار دادن عدالت، قانون و ارزش‌های جامعه و نیز هوشیاری پلیس فتا بر فضای مجازی و رسانه‌های مکتوب و مجازی تأکید شد.

به گزارش گیلانستان سرپرست فرمانداری فومن بعدازظهر امروز در نشست هم‌اندیشی فرماندار و مدیران ارشد شهرستان فومن با خبرنگاران با اشاره به اهمیت نقش رسانه در جامعه اظهار کرد: رسانه‌ها نباید درراه ناآگاهی و گمراهی جامعه قدم بردارند، انتقال آزاد اطلاعات از حقوق شهروندی است و اصحاب رسانه مهم‌ترین عوامل انعکاس این اطلاعات هستند.

رسانه نباید برای اعمال ناپسندی مانند تخریب و تهمت استفاده شود

حمیدرضایی با بیان اینکه ابزار رسانه نباید برای اعمال ناپسندی چون تخریب و تهمت به کار گرفته شود، گفت: با پایبندی به حفظ انسجام و وحدت ملی باید از  ایجاد هرگونه تنش و درگیری که هدف دشمنان نظام است پرهیز کرد.

وی علل ایجاد موج رسانه‌ای دشمن برای ناکارآمد نشان دادن نظام را ترس از پیشرفت کشور و وحدت مردم دانست و افزود: ایران اسلامی یک کشور همدل کنار آزادی خواهان دنیا و مقتدر در برابر دشمنان است.

رئیس شورای تأمین شهرستان فومن با اشاره به نزدیک شدن به مهم‌ترین رویداد سیاسی و اجتماعی در کشور بیان کرد: با افتتاح رسمی ستاد انتخابات کشور، از دهم آذرماه ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی در شهرستان فومن طبق جدول زمان‌بندی ارائه‌شده شروع می‌شود.

رضایی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید عدالت، قانون و ارزش‌های جامعه را مدنظر قرار دهند، تصریح کرد: وظیفه اصلی رسانه‌ها معرفی نامزدهای انتخاباتی و برنامه‌هایشان و تشویق مردم به حضور حداکثری در انتخابات نظام مردم‌سالار جمهوری اسلامی است.

سرپرست فرمانداری شهرستان فومن با اشاره به شگرد و اهداف رسانه‌های معاند افزود: رسانه‌های بیگانه به دنبال سو استفاده از رسانه‌های داخلی هستند اما رسانه‌های داخلی دلسوز نظام و انقلاب هستند و باید مراقب باشند ناخواسته و نادانسته خوراک رسانه‌های منفور آنان را تأمین نکنند.

هدف دشمن از جنگ نرم غلبه بر قلوب و اذهان مردم است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فومن نیز در این مراسم با اشاره به قدرت رسانه در توسعه کشور اظهار کرد:
به فرموده مقام معظم رهبری، فضای مجازی، دیگر فضای واقعی است و هرچقدر اثرگذاری این فضا در ابعاد مختلف زندگی بشر بیشتر شود مسؤولیت آحاد جامعه به‌ویژه خبرنگاران در چرایی و چگونگی فعالیت در آن نیز بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق ایران عقیده با برشمردن تفاوت‌های جنگ سخت با جنگ نرم تصریح کرد: جنگ نرم بسیار تدریجی و غیر محسوس حرکت می‌کند و با ورود در سه حوزه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آثاری مخرب‌تر از جنگ سخت به همراه دارد اما تلفات و خسارات آن به‌وضوح قابل‌مشاهده نیست، هدف جنگ نرم غلبه بر قلوب و اذهان مردم است و رسانه‌های ارتباط‌جمعی داخلی باید در صف اول مقابله با جنگ نرم دشمنان باشند.

وی با تکیه‌بر این کلام رهبر انقلاب که فرمودند؛ «اگر رهبر نبودم مسؤولیت فضای مجازی کشور را عهده‌دار می‌شدم» افزود: این جمله خود برای نشان دادن اهمیت این فضا کافی است و همه ما باید تلاش کنیم که با تکیه‌بر مبانی قانونی و اصول ارزشی در این حوزه فعالیت کنیم تا خود و جامعه را از هر آسیبی حفظ کرده و خواسته و ناخواسته در ایجاد موج رسانه‌ای به معاندین کشور یاری نرسانیم.

عضو شورای تأمین شهرستان فومن با اشاره به آماری از پرونده‌های موجود در دادگستری شهرستان بیان کرد: اصل و مبنای شیوه کاری قوه قضاییه پیشگیرانه است و همه کارکنان این نهاد در تلاشند تا با آگاهی بخشی و رصد امور از انجام تخلفات در این عرصه جلوگیری کنند.

ایران عقیده با تأکید بر آگاهی خبرنگاران از قوانین مطبوعات و جرائم رایانه‌ای به جهت جلوگیری از تخلفات ناخواسته تصریح کرد: نمی‌شود گفت که فضای مجازی تا برگزاری انتخابات تعطیل شود‌ بلکه اصحاب رسانه باید بر پایه قوانین مطبوعاتی در این عرصه حضور پررنگی داشته باشند و شورونشاط اجتماعی را  برای باشکوه برگزار شدن انتخابات به جامعه تزریق کنند.

خبرنگاران حق محور، پیامبران جامعه هستند

فرمانده سپاه شهرستان فومن نیز در این جلسه با تأکید بر تأثیر رسانه در هدایت جامعه  اظهار کرد: خبرنگاران پیام‌آوران کنونی جامعه هستند و به‌شرط حق محوری در امتداد مسیر پیامبران الهی قرار دارند و مسؤولیت آنان مسؤولیت خطیری در هدایت بشریت  به‌سوی کمال است.

حمید جانباز با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه مهم‌ترین تهدید پیش روی نظام را ابزارهای رسانه‌ای در دست دشمنان دانسته‌اند چراکه این ابزارها سلاح‌های کشنده جنگ روانی و جنگ نرم دشمنان است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران بازوان توانمند این نظام هستند، افزود: اهالی رسانه افسران جنگ نرم هستند و  لازم است اعضای شورای تأمین از افسرانشان محافظت کنند.

عضو شورای تأمین شهرستان فومن با اشاره به نزدیکی به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار می‌رود اصحاب رسانه از طرح مسائل قومیتی، تبلیغات پیش از موعد، نظرسنجی‌های بی‌مورد، انتشار پرونده‌هایی قضایی و  تطهیر چهره منفور پهلوی خودداری کرده و منصفانه و با تکیه‌بر قوانین قلم‌فرسایی کنند.

رصد کامل پلیس فتای گیلان بر فضای مجازی

سرهنگ آزاده رو، نماینده نیروی انتظامی فومن نیز در این جلسه با اشاره به رصد فضای مجازی توسط پلیس فتای گیلان اظهار کرد: نشر اکاذیب، تخریب رقبای انتخاباتی، تشویش اذهان عمومی و مطالب منافی عفت و اخلاق عمومی از جرائم رایانه‌ای است که پلیس فتا با منتشرکنندگان آن طبق قانون برخورد می‌کند.

١٢ رسانه مجوز دار در فومن فعالیت می‌کنند

مدیر اداره فرهنگ، هنر و ارشاد اسلامی فومن نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت مطلوب رسانه در این شهرستان اظهار کرد: فومن با دارا بودن  ۱۲ نشریه مکتوب و الکترونیکی مجوز دار و فعالیت ۵۰ خبرنگار فعال از وضعیت کمی و کیفی خوبی در عرصه رسانه برخوردار است.

یوسف نیک‌انجام با اشاره به مزایای این‌گونه جلسات هم‌اندیشی گفت: این سومین نشست هم‌اندیشی مسؤولان با اهالی رسانه در سال جاری در فومن است که ماحصلش تعامل بهتر مسؤولان با اصحاب رسانه در راستای رفع مطالبات و مشکلات مردمی است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار