کد خبر : 82115
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 آبان 1401- 15: 19

خدمات پزشک خانواده گیلان به ۸۴۲ هزار نفر رسید

خدمات پزشک خانواده گیلان به ۸۴۲ هزار نفر رسید

مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: ۸۴۲ هزار بیمه شده روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در استان تحت پوشش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع قرار گرفته اند.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایرنا، دکتر محمود عاطف راد روز چهارشنبه به مناسبت هفته بیمه سلامت در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی گیلان در رشت اظهار داشت: از این تعداد ۶۴۸ هزار نفر ساکنان روستایی و بقیه شهروندان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت استان هستند.

 

وی بیان داشت: در اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع ۳۰۵ پزشک، ۲۵۰ ماما و ۲۶ دندانپزشک در مراکز خدمات جامع روستایی گیلان توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استقرار دارند.

 

مدیرکل بیمه سلامت گیلان خاطر نشان کرد: در برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع ماهانه به طور میانگین ۵۰ هزار نفر توسط پزشکان خانواده سطح یک روستایی خدمت می گیرند از این جمعیت چهار هزار و ۵۰۰ نفر به سطح ۲ تخصصی ارجاع می شوند.

 

وی بیان داشت: پارسال در برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در استان گیلان ۱۳۶ میلیارد تومان برای سطح یک بیمه روستایی هزینه شده‌است.

 

دکتر عاطف راد در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه در زمان حاضر یک میلیون و ۴۴۶ هزار نفر در گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اضافه کرد: این تعداد از بیمه شدگان و خدمات گیرندگان بیمه سلامت ۵۷ درصد از جمعیت استان را شامل می شوند.

 

وی با اشاره به عقد قرارداد با یک هزار و ۷۸۱ موسسه تشخیصی و درمانی گیلان برای ارائه خدمات به بیمه شدگان بیمه سلامت استان اظهار داشت: پارسال ۸۱۵ میلیارد تومان بابت هزینه‌های درمانی به موسسات طرف قرارداد پرداخت شده است.

 

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه پارسال ۹۷ میلیارد تومان نیز هزینه درمان کرونا به ۵۴ هزار  و ۸۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ پرداخت شده است، افزود: بیمه شدگان سلامت پارسال در مجموع بیش از سه میلیون و ۷۲۰ هزار و ۳۹۲ بار مراجعه برای ارایه خدمات بیمه ای بستری و سرپایی داشتند.

 

وی با اشاره به سوم آذر “سال ۱۳۷۳” سالروز تصویب قانون بیمه همگانی خدمات درمانی خاطر نشان کرد: توسعه خدمات پایه سلامت، توسعه پوشش خدمات درمانی به خصوص در مناطق محروم و اقشار آسیب پذیر و حفاظت مالی از بیمه شدگان از جمله اهد اف سازمان بیمه سلامت ایران است.

 

دکتر عاطف راد اظهار داشت: هفته بیمه سلامت بهانه ای برای تبیین خدمات سازمان بیمه سلامت در بخش های مختلف به بیمه شدگان است از اینرو رسانه ها در این ارتباط و اطلاع رسانی به مردم نقش مهمی دارند.

 

۳۰ مهر تا ۶ آبان هفته بیمه سلامت نام گرفته است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار