کد خبر : 21348
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 دی 1396- 18: 11

خواب غفلت مسئولان و دست اندازی به بیت المال با تاراج منابع طبیعی/ استاندار گیلان دستور برخورد با مدیران متخلف را بدهد

خواب غفلت مسئولان و دست اندازی به بیت المال با تاراج منابع طبیعی/ استاندار گیلان دستور برخورد با مدیران متخلف را بدهد

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برداشت غیر متعارف از بستر رودخانه ها، سواحل، درختان و… در استان موج میزند، گفت: وقتی حرف میزنیم میگویند این افراد مجوز برداشت دارند؛ اگر اینطور است چرا به عده ای خاص مجوز می دهند و به مردم عام مجوز نمی دهند؟!

آیت الله احمد پروایی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی گیلانستان با اشاره به منابع طبیعی گیلان و کوتاهی برخی از مسئولین در برداشت های غیرقانونی از معادن اظهار کرد: قبل از هرچیز جا دارد از همه رسانه هایی که حرف دل مردم را به گوش مسئولان می رسانند و دلسوزانه انتقاد نموده تا ضعفهای موجود در جهت رضایت خداوند و مردم برطرف شود، تقدیر و تشکر نمایم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه گیلان یکی از استانهایی است که معادن طبیعی زیادی دارد، خاطرنشان کرد: حفظ آثار و منابع طبیعی هم وظیفه مردم و هم وظیفه مسئولین است. اما وظیفه مدیران مسئول در این زمینه سنگین تر است چراکه در قبال کارهای خود در حال دریافت حقوق و مزایا هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: گردنه حیران آستارا در زمانهای گذشته واقعا حیران کننده و سرسبز بود اما امروزه ساختمانهای آنچنانی و تخریب گسترده منابع طبیعی موجب حیران مردم شده است. این درحالی است که همین گردنه در کشور همسایه بسیار سرسبز بوده و جنگل آن به منظره ای دیدنی تبدیل شده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به “معادن خواری” در گیلان ابراز نمود: از طرف استان قزوین اگر وارد گیلان شویم، صحنه هایی را میبینیم که عده ای کوه خوار، سنگ خوار و شن و ماسه خوار، در کمال تاسف در حال از بین بردن منابع طبیعی هستند.

وی با تاکید بر اینکه اگر برداشت ها غیر قانونی باشد، مسئولان ذیربط باید در قبال خدا پاسخگو باشند، گفت: چرا باید مسئولین در خواب غفلت فرو رفته تا عده ای سودجو به بیت المال دست اندازی کنند. مسئولان خیال نکنند که بیت المال فقط آن پولی است که به اداره شان داده میشود؛ بلکه منابع طبیعی نیز بیت المال و حق الناس است.

آیت الله پروایی همچنین افزود: به طور مثال در شهرستان تالش می بینیم که جنگل خواری به شدت درحال افزایش است و تعجب می کنم که مدیران دادگستری، فرمانداری و نماینده مردم تالش بعضا در این زمینه سکوت می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برداشت غیر متعارف از بستر رودخانه ها، سواحل، درختان و… در استان موج میزند، اظهار داشت: آیا مسئولین اینها را نمی بینند. وقتی حرف میزنیم میگویند این افراد مجوز برداشت دارند؛ اگر اینطور است چرا به عده ای خاص مجوز می دهند و به مردم عام مجوز نمی دهند؟! چرا با یک کارگر روستایی که برای ساخت طویله ای برای دامهایش مقدار اندکی شن و ماسه برداشت میکند، برخورد می کنند اما با آن افرادی که چندین هکتار کوه و جنگل را در مقابل چشم همگان تخریب و برداشت می کنند، برخوردی نمی شود؟!

وی با اشاره به اینکه در هر نقطه ای از استان چه شرق، غرب و مرکز که می رویم میبینیم که تاراج منابع طبیعی در راس کار است و مردم ناراحتند، اذعان داشت: الحمدلله دستگاه قضایی و دادستانی محترم در حال پیگیری این بحران و برخورد با مدیران متخلف است اما از استاندار محترم نیز تقاضا داریم که دستور اکید در برخورد با این قضایا بدهند.

آیت الله پروایی با اشاره به اینکه مردم از ما به عنوان نماینده شان در مجلس خبرگان رهبری انتظار دارند که مشکلاتشان را از مسئولین مطالبه کنیم، خاطرنشان کرد: چرا برخی از مدیران مسئول با ضعف عملکرد و عدم انجام وظایف خود، کاری می کنند مردم از ولایت و انقلاب زده شوند؟!

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انتظار به حق مردم گیلان این است که مسئولین مجاهدانه با این بحث مبارزه کنند، افزود: عده ای از مردم فقیری را می بینیم که در کنار رودخانه ها زندگی میکنند اما سودجویان از همان رودخانه ها برداشتهایی را انجام میدهند و به قیمتهای آنچنانی میفروشند! چرا با این غارت کنندگان منابع طبیعی و بیت المال برخورد قاطعی نمی شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه این منابع طبیعی حق و مال مردم است، عنوان نمود: همه ما و مسئولان نباید از یاد مرگ و قیامت غافل شویم و بدانیم که روزی باید در محضر خداوند پاسخگوی اعمال خود باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوید جمعه , ۸ دی ۱۳۹۶ - ۵:۵۰

ضمن عرض سلام.باید عرض کنم که جناب حاج محمود شکری نماینده شهرستانهای تالش،رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی همواره افریاد رسایی در دفاع از منابع طبیعی داشته اند و همیشه منتقد دست درازی به معادن و منابع طبیعی و انفال بوده است و به کررات مسولین عالی رتبه منابع طبیعی را به شهرستان آورده است بطوری که در طول تاریخ نمایندگی تالش بی سابقه بوده است.بیش از چهار بار جناب مهندس جلالی ریاست سازمان جنگل ها و مراتع و بیش از شش،هفت بار جناب دکتر نوبخت معاون سازمان جنگلها و چندین بار رئیس شورای عالی جنگل جناب دکتر مقدسی و چند ده بار مدیر کل های منابع طبیعی.حتی در دولت گذشته نیز چندین مرتبه جناب دکتر منتظری و جناب مهندس اورنگی و سایر مسولین را به منطقه آورده و مشکلات معدن خواری و زمین خواری را از نزدیک به آنها نشان داده اند.حتی یک مرتبه هم جناب آیت الله پروائی در جلسه ای در فرمانداری تالش که جناب نوبخت و فرستاده ویژه وزیر جهاد کشاورزی به منطقه تشریف آورده بودند حضور داشتند و از نزدیک حضور داشتند و فریادهای نماینده محترم را در این رابطه از نزدیک شاهد بودند.حال در عجبیم که اینگونه میفرمایند.شاید این انفعال موضع در سایر مسولینی که فرمودند وجود داشته ولی در مورد جناب شکری به هیچ وجه صدق نمیکند.فیلم های جناب شکری در رابطه با نشان دادن معدن خواری به معاونین و ریاست سازمان مراتع و جنگلها موجود است که در صورت تمایل جهت استحضار آیت الله پروایی عزیز ارسال میگردد.

رفتن به نوار ابزار