کد خبر : 41074
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 شهریور 1398- 31: 11

عضو فراکسیون مرکزی امید مجلس:

خودزنی دولت با حذف صفرها از پول ملی

خودزنی دولت با حذف صفرها از پول ملی

عضو فراکسیون مرکزی امید مجلس حذف صفرها از پول ملی را از خود زنی نیز بدتر برشمرد و گفت: دولت باید تولید را رونق و تورم را در کشور کنترل کند.

به گزارش گیلانستان محمدصادق حسنی با اشاره به حذف صفرها از پول ملی اظهار کرد: حذف صفر در شرایط کنونی اقتصادی به‌هیچ‌وجه به نفع کشور نیست گرچه شیوه خوبی در اقتصاد به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه حذف صفر از پول در شرایط اقتصادی متوسط مطلوب است اما شرایط کنونی اقتصاد کشور بحرانی است، افزود: ما باید بفهمیم که در جنگ اقتصادی هستیم و در شرایط جنگ هیچ انسان عاقلی مشغول نقاشی ساختمان خود نمی‌شود بلکه باید امروز نگران بمباران اقتصادی بود و راه چاره‌ای اندیشید.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف صفر در شرایط کنونی اقتصادی از خودزنی هم بدتر است، گفت: دولت باید تنها به تولید پرداخته و تورم را از تولید و رونق آن کنترل کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت چه تضمینی می‌کند تا با حذف صفر از پول ملی تورم را در کشور حداقل تا دو سال مهار کند، افزود: در شرایط فعلی اقتصادی کشور، وقت گذاشتن، صرف هزینه هنگفت برای تولید پول جدید خیانت به کشور است و در شرایط فعلی نباید وقت خود را صرف امور بیهوده کند‌.

عضو فراکسیون مرکزی امید مجلس با بیان اینکه با یک دست نمی‌توان دو هندوانه برداشت، تصریح کرد: حذف صفر از پول ملی باید از طریق بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی انجام شود، آیا در شرایط فعلی این دو دستگاه توانسته‌اند در حوزه تولید و اشتغال نقش خود را درست ایفا کنند که الآن باید سیاست حذف صفر را نیز دنبال و مشکلات ثانویه آن را نیز حل کنند.

حسنی با بیان اینکه معلوم نیست چه سیاستی پشت پرده حذف صفر وجود دارد که دولت با قوت آن را دنبال می‌کند، گفت: دولت در تلاش است تا ذهن مردم را از مشکلات اقتصادی فعلی منحرف کند درحالی‌که اجرایی کردن حذف صفر در کشور نیازمند وقت و نیروی خبره است.

وی به بازار کشور پس از حذف صرف اشاره کرد و افزود: بازار به‌طورکلی پس از حذف صفر از پول برهم می‌ریزد و این سیاست قبل از اجرا نیازمند مطالعه، سنجش و ارزیابی و بازخورد منطقی است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار