کد خبر : 10021
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 اسفند 1395- 06: 17

دغدغه مقام معظم رهبری در مورد جایگاه علوم انسانی را عمل نکردیم

دغدغه مقام معظم رهبری در مورد جایگاه علوم انسانی را عمل نکردیم

مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور گفت: نتوانستیم علوم انسانی را به جایگاه اصلی آن برسانیم و مسئولان نظام باید سعی و تلاش خود را در راستای رساندن علوم انسانی به جایگاه اصلی آن انجام دهند.

به گزارش گیلانستان، حجت‌السلام والمسلمین صادق جمشیدی‌راد پیش از ظهر امروز در همایش بین‌المللی علوم انسانی اسلامی در دانشگاه گیلان اظهار داشت: در آموزه‌های دینی بحث انسان و علم دو واژه مقدس است و اگر انسان عمیقاً به معنی این دو واژه پی ببرد به نوری که در آن دو نهفته است می‌رسد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه انسان در قرآن جایگاه ویژه‌ای دارد گفت: انسان نباید فکر کند یک موجود کوچک و بی‌ارزش است لذا در وجود انسان جهانی بزرگ نهفته است.

جمشیدی‌راد با اشاره به اینکه علم درگیر محدودیت‌های زمانی، مکانی و جنسیتی نیست تصریح کرد: همه باید در حوزه مسئولیت‌های خود علم آن حوزه را فرا گیرند و علم، پدیدآور پدیده‌های بزرگ در جهان است.

وی با بیان اینکه آیات قرآن، احادیث و روایات زیادی درباره علم و انسان وجود دارد افزود: متاسفانه نتوانسته‌ایم علوم انسانی را که یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است به جایگاه اصلی آن برسانیم و مسئولان نظام باید سعی و تلاش خود را در راستای رساندن علوم انسانی به جایگاه اصلی آن انجام دهند.

جمشیدی گفت: محورهای همایش بین‌المللی علوم انسانی اسلامی، تبیین وضعیت آسیب‌شناسی علوم انسانی در فضای اسلامی ایران و جهان، نقش هریک از نهادهای دولتی و غیردولتی در بومی‌سازی علوم انسانی، اسلام و مبانی نظری و فرانظری رشته‌های علوم انسانی و آسیب‌شناسی و بررسی کیفیت نظام آموزشی رشته‌های علوم انسانی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور تعداد ثبت نام کنندگان در این همایش را ۸۵۸ نفر اعلام کرد و گفت: ۵۰۸ مقاله دریافتی داشته‌ایم که ۴۵۹ مقاله فارسی، ۴۲ مقاله انگلیسی و ۹ مقاله به زبان عربی بوده است و ۱۵۳ داور در تخصص‌‌ها و دانشگاه‌های مختلف به داوری آثار می‌پردازند.

به گزارش تسنیم، همایش بین‌لمللی علوم انسانی اسلامی صبح امروز با مشارکت دانشگاه پیام نور استان گیلان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور، سازمان بسیج کارمندان استان گیلان و پژوهشگاه و معارف اسلامی در تالار حکمت دانشگاه گیلان با حضور سخنرانان برجسته کشوری برگزار شد./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار