کد خبر : 27038
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 تیر 1397- 33: 17

راه‌اندازی مبادلات چندجانبه و واگذاری پروژه‌های نیمه‌کاره راهی برای کاهش التهابات ارزی

راه‌اندازی مبادلات چندجانبه و واگذاری پروژه‌های نیمه‌کاره راهی برای کاهش التهابات ارزی

رئیس سابق بانک مرکزی ایران بر لزوم راه‌اندازی مبادلات چندجانبه و واگذاری پروژه‌های نیمه‌کاره برای کاهش التهابات ارزی تأکید کرد.

به گزارش گیلانستان محمود بهمنی  در گفت‌وگویی ، با تأکید بر لزوم مدیرت باز در بازار ارز اظهار کرد: دولت باید مقداری از بازار ارز را آزاد کند به‌گونه‌ای که صرافی‌ها بتوانند معامله و نیازهای خرد مردم را تأمین کنند.

وی با تأکید بر اینکه ارز دولتی باید در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد افزود: دولت باید نیاز به کالاهای اساسی را از کالاهایی که غیرضروری است جدا کند تا بتواند کمی از التهابات بازار ارز بکاهد.

رئیس سابق بانک مرکزی ایران با اشاره به اینکه برخی‌ها ارز دولتی دریافت می‌کنند اما توزیع کالا خریداری‌شده به‌صورت آزاد و چند برابری است گفت: باید مراقب بود که به قیمت تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، کالا وارداتی به فروش برسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مبادلات دوجانبه و چندجانبه را در کشور تبیین و راه‌اندازی کنیم خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که نوسانات ارزی بسیار زیاد است باید مبادلات مالی کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی را با پول همان کشورها معامله کنیم تا بتوانیم تأثیر ارز را بر معاملات کمی کاهش دهیم.

نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی بر لزوم پرهیز از ایجاد جو روانی در بازار تأکید کرد و افزود: باید بازار را از تنش امنیتی خارج شود و خوشبختانه طی چند روز اخیر التهابات بازار ارز کمی فروکش کرده است.

بهمنی گفت: شرایطی که اتخاذشده توانایی ایجاد ثبات در بازار ارز را دارد و مردم می‌توانند به فکر سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های تولیدی باشند.

عضو مجمع نمایندگان استان البرز در خانه ملت با اشاره به اینکه ازسرگیری پروژه‌های عمرانی در کشور ازجمله اقداماتی است که می‌تواند نقدینگی موجود در جامعه را منسجم کند تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های نیمه‌کاره در کشور وجود دارد که باید در سرنوشت آن‌ها بازنگری شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بخشی از طرح‌های نیمه‌کاره در کشور قابل‌واگذاری هستند که باید واگذار شوند و بخشی دیگر از پروژه‌ها از درصد پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردارند که خود دولت می‌تواند آن‌ها را راه‌اندازی کند.

رئیس سابق بانک مرکزی تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره را راهی برای تولید و اشتغال در شرایط کنونی برشمرد و بیان کرد: از محل راه‌اندازی پروژه‌های نیمه‌کاره در کشور می‌توان سطح تولید و اشتغال در کشور را بالا برد و نهایتاً روی قیمت‌ها اثر گذاشت.

وی با اشاره به هزینه‌بر بودن پروژه‌های نیمه کار در کشور اظهار کرد: پروژه‌های بلاتکلیف هیچ‌گونه بازدهی برای دولت ندارد و جدای از این برای نگه‌داری و حفظ آن‌ها دولت متحمل هزینه‌هایی نیز می‌شود.

انتهای پیام/فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار