کد خبر : 61271
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399- 07: 11

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس:

ردپای سودجویان در فرمول جدید قیمت‌گذاری خودروسازها/ مجلس آماده برچیدن بساط واسطه‌ها است

ردپای سودجویان در فرمول جدید قیمت‌گذاری خودروسازها/ مجلس آماده برچیدن بساط واسطه‌ها است

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در فرمول جدید قیمت‌گذاری بازار خودرو رد پای سودجویان مشهود است، گفت: مجلس انقلابی آماده برچیده شدن بساط واسطه‌ها از بازار خودرو است.

به گزارش گیلانستان، رسول فرخی میکال با انتقاد از افزایش قیمت خودروهای داخلی و وارد آمدن فشار های مضاعف بر مصرف‌کنندگان، اظهار کرد: فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو نشان می‌دهد دست‌های در پشت پرده بازار خودرو را ملتهب کرده است.

وی با اذعان به اینکه برخی از سودجویان منحصراً به دنبال افزایش حاشیه سود خود هستند، افزود: با افزایش قیمت خودرو در بازار، شرکت‌های خودروسازی نیز با توجیه اینکه سود به جیب دلالان می‌رود، قیمت محصولات خود را افزایش می‌دهند و هیچ اتفاقی جدیدی در کیفیت خودروها ایجاد نمی‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان افزایش قیمت خودرو داخلی را غیرمنطقی توصیف کرد و گفت: مصرف‌کننده باید قیمت تمام‌شده واقعی خودرو با حاشیه سود قابل‌قبول خودروسازان را بپردازند نه تاوان هزینه‌های سربار خودروسازان را، ازاین‌رو این نا عدالتی‌ها باید خاتمه پیدا کند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروسازها منافع خود را با افرادی که در حوزه خودرو بازار گردانی می‌کنند، مشترک می‌بینند، تصریح کرد: در شرایطی که قیمت خودرو نزولی است اقدام شورای رقابت مبنی برافزایش قیمت خودرو در کارخانه منطقی نیست.

فرخی با اشاره به رویکرد جدید دستگاه قضا در برخورد با سودجویان و متخلفان ازجمله در شرکت‌های دولتی و خصولتی، گفت: هرچند شورای رقابت مرجعی قانونی است اما تصمیم اشتباهی گرفته و می‌طلبد سازمان‌های مسئول ازجمله سازمان بازرسی وارد میدان شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس از آمادگی کامل مجلس برای برچیده شدن بساط دلالی در بازار خودرو خبر داد و افزود: باید به‌جای افزایش قیمت کارخانه‌، با اخذ مالیات سنگین از خریدوفروش خودرو، بساط واسطه‌ها را در بازار پرسود و چند ده‌ساله خودرو جمع کرد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار