کد خبر : 62403
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 بهمن 1399- 38: 11

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان:

رشد ۱۰ برابری ظرفیت پست‌های برق گیلان پس از پیروزی انقلاب

رشد ۱۰ برابری ظرفیت پست‌های برق گیلان پس از پیروزی انقلاب

مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به فعالیت ۱۳ پست توزیع و انتقال برق قبل از انقلاب در استان، گفت: این میزان بعد از انقلاب به ۷۲ پست افزایش یافت و ظرفیت پست‌ها ۱۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش گیلانستان، بهمن داراب زاده شامگاه سه‌شنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه ۱۳ پست فوق توزیع و انتقال قبل از انقلاب در گیلان فعال بود، بیان کرد: این میزان پس از پیروزی انقلاب به ۷۲ پست افزایش یافت و ظرفیت پست‌های ما نیز رشد ۱۰ برابری را نشان می‌دهد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه طول خطوط برق استان گیلان پس از انقلاب به حدود دو هزار و ۸۶۰ کیلومتر رسیده است، افزود: در بخش تولید، با ۱۱ نیروگاه، دو هزار و ۸۵۴ مگاوات برق تولید می‌کنیم.

وی اضافه کرد: پروژه پست برق غرب رشت از پروژه‌های بزرگ ما بوده که با هزینه ۱۳ میلیارد تومان در حال اجرا است و پیشرفت فیزیکی خوبی نیز دارد.

داراب زاده تصریح کرد: هفت پروژه جهت افزایش ضریب پایداری و ضریب برق استان امسال در گیلان انجام و افتتاح شد.

اجرای فاز دوم پروژه هزار کیلومتر کابل خود نگهدار در گیلان

مدیرعامل توزیع برق استان گیلان نیز با بیان اینکه پس از انقلاب کلیه شهرها و روستاهای استان از نعمت برق برخوردار شدند، گفت: تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار گیلان در حال حاضر از نعمت برق برخوردار هستند.

محمد اسماعیل هنرمند اضافه کرد: پس از انقلاب، شبکه فشار ضعیف استان ۶.۵ برابر، فشار متوسط ۹ برابر و تعداد مشترکان برق ۲۱ برابر و روستاهای برق دار استان شش برابر رشد داشتند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال اجرای دو طرح بزرگ را در گیلان آغاز کردیم، افزود: فاز دوم اجرای پروژه هزار کیلومتر کابل خود نگهدار در گیلان با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان فردا افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار