کد خبر : 26518
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 تیر 1397- 52: 16

رصد کردن و استعدادیابی دانش‌آموزان از اصلی‌ترین وظایف مربیان و معلمان است

رصد کردن و استعدادیابی دانش‌آموزان از اصلی‌ترین وظایف مربیان و معلمان است

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه افزایش نشاط در محیط خانواده نیازمند توجه است گفت: رصد کردن و استعدادیابی دانش‌آموزان از اصلی‌ترین وظایف مربیان و معلمان است.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در دیدار با اعضای و مدیران کانون پرورش فکری گیلان با اشاره به اینکه گستردگی فعالیت‌های کانون از نیازمندی‌های جامعه امروز است اظهار داشت: شاکله و بنیاد دانشگاه‌ها و مراکز علمی از کانون‌های فرهنگی پایه‌ریزی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان به اینکه نوجوانان در تلاشند تا الگوی رفتاری و اخلاقی مربیان و استادان خود را در زندگی فردی و اجتماعی خود پیاده کنند خاطرنشان کرد: اعمال فردی باید به ایمان مجهز باشد تا این دو مقوله با کمک‌ یکدیگر موجب سعادت فردی و اجتماعی شود.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه استعدادیابی از نیازمندی‌های حوزه کودک و نوجوانان در جامعه امروز است و این مقوله باید از سوی مربیان کانون‌های پرورش فکری مورد توجه قرار گیرد تصریح کرد: رصد کردن و استعدادیابی دانش‌آموزان از اصلی‌ترین وظایف مربیان و معلمان است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه با استعدادیابی، افق‌های شکوفایی در یک جامعه به‌درستی روشن می‌شود و جوامع غربی برای رسیدن به اهداف بلندمدت خود با استعدادیابی مهره‌های مورد نیاز خود را پرورش می‌دهند افزود: تعلیم معارف دینی به دانش‌آموزان از دومین وظایف مهم مربیان و معلمان است.

وی با اشاره به اینکه رغبت و انگیزه فراگیری زبان‌های گوناگون در مردم استان گیلان بسیار زیاد است و زبان عربی به حدی عمیق و گسترده بوده که در تمامی علوم رخنه کرده است گفت: تعلیم و توجه به معارف دینی و محیط زیست از نیازمندی‌های کودکان و نوجوانان است و مربیان باید به این حوزه توجه ویژه داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه توجه به بهداشت همواره از مباحث مهم و اساسی در جامعه امروز است و باید در بین دانش آموزان رواج یابد تصریح کرد: بهداشت روحی و روانی تاثیر گسترده‌ای بر کودکان و نوجوان دارد و توجه به این مقوله همواره باید از سوی والدین مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه اگر در خانواده‌ها عشق و نشاط باشد جوانان و نوجوانان هیچ انگیزه‌ای به وقت‌گذرانی در خیابان‌ها و محیط‌های ناسالم ندارند افزود: افزایش نشاط در محیط خانواده امری ضروری است و رعایت حقوق کودکان و نوجوانان در جامعه امروز تا حدودی نادیده گرفته می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه مدیران باید در تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان از خانواده‌ها استمداد بطلبند و در راستای شکوفایی استعداد کودکان و نوجوانان اقدام کنند خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت حوزویان و طلاب در راستای تعلیم تربیت کودکان و نوجوانان اثرگذار است./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار