کد خبر : 62040
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399- 03: 11

مدیر جهاد کشاورزی رودبار:

رقابت تنگاتنگ روغن زیتون رودبار با کشورهای قدر تولیدکننده این محصول

رقابت تنگاتنگ روغن زیتون رودبار با کشورهای قدر تولیدکننده این محصول

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت: روغن زیتون این شهرستان می‌تواند، از نظر کیفی با بهترین روغن زیتون های دنیا رقابت کند.

به گزارش گیلانستان، سروش ابراهیمی گفت: امسال ۱۸ هزار و ۱۰۰ تن زیتون در این شهرستان تولید شده است که ۵۰ درصد این زیتون‌ها روغنی بوده و برای استحصال روغن زیتون اختصاص یافته‌اند.

وی افزود: امسال سال نیاور زیتون بود و اگر سال‌آور بود، حتما روغن زیتون بیشتری تولید می‌شد.

ابراهیمی ادامه داد: امسال از ۹۰۵۰ تن زیتون روغن استحصال شد و کشاورزان نیز تمایل بیشتری داشتند تا روغنی شدن زیتون صبر کنند.

وی تصریح کرد:۱۰ کارخانه روغن کشی با ظرفیت اسمی ۲۴ هزار تن و ۱۰۰ کارگاه فرآوری زیتون با ظرفیت تولید ۱۲ هزار تن فراورده در گیلان فعال است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار با اشاره به استقرار آزمایشگاه ارزیابی حسی زیتون در رودبار گفت:این آزمایشگاه نقش موثری در بهبود کیفیت روغن زیتون دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بازار خوب فروش روغن زیتون و افزایش متقاضیان مصرف این روغن، زیتونکاران نیز بیش از گذشته راغب به تولید روغن زیتون هستند و برای تحقق این امر اقدامات مختلفی انجام می‌دهند.

ابراهیمی گفت: کیفیت روغن زیتون رودبار یکی از بهترین روغن زیتون های کشور است و حتی می‌توان گفت در دنیا می‌تواند با بهترین روغن زیتون های دنیا از نظر کیفیت رقابت کند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان رودبار ۹۱۵۰ هکتار از اراضی رودبار به باغات زیتون اختصاص دارد، افزود: برنامه داریم سطح عملکرد در واحد سطح را در این باغات افزایش دهیم.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار