کد خبر : 9915
تاریخ انتشار : شنبه 21 اسفند 1395- 58: 9

روایتی متفاوت/ یادمانی که به انتظار شهدای گمنام نشسته است

روایتی متفاوت/ یادمانی که به انتظار شهدای گمنام نشسته است

روایتی متفاوت از یادمان‌ شهدای گمنامی که به انتظار شهیدش نشسته است.

به گزارش گیلانستان: حکایت نابسامانی یادمان شهدای گمنام، قصه تلخی است که بارها و بارها در رسانه‌های مختلف شنیداری و دیداری شاهد آن بوده‌ایم و مردم شهیدپرور همیشه خواستار احداث یادمانی درخور شأن شهدای گمنام بوده‌اند.

اما این بار قصه ما به گونه‌ای دیگر رقم خورده است، روستایی در دهستان ضیابر به نام «شفت‌محله» وجود دارد که مردم آنجا مشتاقانه منتظر حضور شهدای گمنام هستند.

مردمی که به همت شورای اسلامی شهر و با بودجه شخصیشان یک یادمان زیبا برای شهدای گمنام احداث کرده‌اند و اکنون منتظر مهمانی شهدا در این یادمان هستند، اما با گذشت بیش از ۳ سال از احداث این یادمان خبری از سهمیه شهدای گمنام به این روستای شهیدپرور که ۳ شهید را تقدیم انقلاب کرده است نیست.

ابراهیم محمدزاده، عضو شورای روستای شفت‌محله در گفت‌وگویی با بیان اینکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری  چند موضوع می‌تواند در معنویت مردم تاثیرگذار باشد، اظهار داشت: یکی موضوع تدفین و تشییع شهدا و دیگری مسئله اردوهای راهیان نور است.

وی با بیان اینکه ۳ سال گذشته با فروختن چند درختی که در حیات مسجد کاشته بودیم و کمک‌های مردمی یک یادمان برای شهدای گمنام در روستای شفت محله احداث کردیم، افزود: در آن زمان برای این یادمان بالغ بر ۲۶ میلیون تومان اعتبار هزینه شد که از دریافت هرگونه اعتبار دولتی خودداری کردیم.

این شورای روستای شفت محله با بیان اینکه در این ۳ سال پیگیری‌های زیادی برای آوردن شهید گمنام به این روستا کرده‌ام، گفت: مسئولان شهرستانی و استانی قول‌هایی داده‌اند اما تا کنون متاسفانه شهدای گمنام به این روستا اختصاص داده نشده است.

محمدزاده با بیان اینکه ما انتظار داریم تا با پیگیری مسئولین شهرستان مردم خونگرم و انقلابی روستای شفت محله نیز از داشتن این نعمت بزرگ بهرمند شوند، تصریح کرد: حال که یک یادمانی منتظر شهدای گمنام است، می‌طلبد مسئولان تلاش بیشتری برای این موضوع کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان باید عزم خود را برای آوردن شهیدی گمنام به این منطقه جزم کنند تا آثار مثبت وجود شهدا را جوانان روستا به خوبی لمس کنند.

خاکسپاری پیکر مطهر شهدای گمنام در هر منطقه، موجب انس و الفت جوانان آن نقطه با شهدا می‌شود و با حضور آنها یک جریان‌سازی معنوی در بین جوانان و نوجوانان ایجاد می‌شود و در این راستا انتظار می‌رود با وجود اینکه یک یادمان زیبا برای شهدا آماده شده است،  شهید گمنام به این روستا اختصاص داده شود./شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار