کد خبر : 80256
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مرداد 1401- 39: 10

استاندار گیلان تاکید کرد

زیرساخت‌های پذیرایی از زائران اربعین حسینی در آستارا فراهم شود

زیرساخت‌های پذیرایی از زائران اربعین حسینی در آستارا فراهم شود

استاندار گیلان، با تاکید بر لزوم هموار کردن مسیر زائران اربعین، اضافه کرد: به برکت خون شهید سلیمانی ها و همدانی ها و حق بین ها و حسین پورها راه کربلا باز است و مدیون همه شهدای مدافع حرم هستیم.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی در جلسه ستاد اربعین استان گیلان، ضمن قدردانی از مردم ولایتمدار و محب اهل بیت(ع) استان که با راه اندازی هیات عزاداری در مساجد و حسینیه ها عشق و ارادت و دلدادگی خود را به خاندان عصمت و طهارت به ویژه امام حسین(ع) نشان دادند، اظهار کرد: مردم نشان دادند که پای انقلاب و ولایت و امامت و اعتقادات و ارزش های دینی و اسلامی ایستاده اند.

وی با بیان اینکه همه مذاهب و ادیان و جمیع آزادگان ایران و جهان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با امام زمان(عج) همنوایی کردند، افزود: اربعین کنگره بسیار بزرگی است که باید برای پاسداشت آن تلاش کنیم.

استاندار گیلان مراسم حج را صحنه بزرگ اسلامی و اعتقادی برای مسلمانان دانست و عنوان کرد: اربعین ثابت کرد نه تنها شیعیان، بلکه همه مسلمانان جهان در مسیر کربلا حرکت می کنند.

عباسی، فلسفه اربعین را رسیدن به خدا دانست و گفت: زائران کربلا خود را به خداوند نزدیک تر می بینند.

وی با یادآوری صحنه های عاشورا و شهادت امام حسین(ع) و یاران و فرزندانش و اسارت اهل بیت ایشان و…، خاطرنشان کرد: در آن زمان به نام دین بر پیکره اسلام ضربه وارد کردند و می خواستند اسلام ناب نحو شود، اما خودشان محو و نیست شدند. امروز نیز استکبار جهانی و صهیونیستم بین الملل به دنبال ظلم و ستم بر مسلمانان هستند و می خواهند به چهره اسلام خدشه وارد کنند، اما خودشان نابود خواهند شد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم هموار کردن مسیر زائران اربعین، اضافه کرد: به برکت خون شهید سلیمانی ها و همدانی ها و حق بین ها و حسین پورها راه کربلا باز است و مدیون همه شهدای مدافع حرم هستیم.

وی با بیان اینکه در موکب آستارا حتما استقبال خوب و مناسبی از زائران خارجی اربعین صورت بگیرد، عنوان کرد: باید جهادی عمل کنیم و به عنوان میزبان منتظر و پذیرای زائران امام حسین(ع) باشیم.

عباسی، بر رفع مشکل آرد و سوخت موکب ها تاکید کرد و متذکر شد: فرمانداران مشکلات شهرستان خود در حوزه آرد و فعالیت نانوایی ها را خیلی زود رفع کنند.

وی همچنین بر تزریق دز سوم و دز چهارم واکسن کرونا به ویژه برای زائران اربعین تاکید کرد و گفت: باید همکاری و همدلی را افزایش دهیم تا نسبت به امام حسین(ع) و شهدای اسلام دین خود را ادا کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار