کد خبر : 12527
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اردیبهشت 1396- 01: 10

سایه بی‌تدبیری بر سر روستائیان سد شهربیجار

سایه بی‌تدبیری بر سر روستائیان سد شهربیجار

روستائیان بالادست شهر بیجار به دلیل قطع راه ارتباطی و دسترسی نداشتن به دیگر مناطق همچنان در سایه بی‌تدبیری دولتمردان فراموش شدند و بلاتکلیف هستند.

به گزارش گیلانستان، سد مخزنی شهربیجار در سی‌ام دی ماه سال ۹۳ توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به منظور تامین آب شرب ۱۴ شهر گیلان به طور رسمی افتتاح شد.

با آبگیری مخزن سد شهربیجار تعدادی از روستاها زیر آب رفت و راه ارتباطی روستاهای «دیلم‌ده»، «گندلابر» و «لپرسرا» از توابع «دیلم‌ده» و همچنین «دولی‌سرا» «چانه‌سرا» و «الوکله» از توابع «رودسر» قطع شده است.

تعداد ۴۰۰ خانوار روستایی با احداث سد شهربیجار دچار خسارت شدند و به اجبار از منطقه کوچ کردند و حدود ۷۵ خانوار به دلیل اینکه سرپناهی در مناطق دیگر نداشتند، در منطقه باقی‌ماندند.

پس از گذشت سه سال هنوز روستائیان بالادست سد شهربیجار تعیین تکلیف نشدند و تنها دو قایق برای تردد آنها در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در نظر گرفته شده در صورتی که روستائیان توان حمل علوفه برای احشام خود را ندارند و وضعیت سختی زندگی را سپری می‌کنند.

*حذف ردیف بودجه ساماندهی خانوارهای بالادست سد شهربیجار

حجت شعبان‌پور معاون امور عمرانی استاندار گیلان در جلسه با مدیران شرکت آب منطقه‌ای استان با اشاره به اینکه ۷۰ خانوار بالادست سد شهربیجار هنوز تعیین تکلیف نشدند اظهار کرد: طرح و ردیف بودجه ساماندهی خانوارهای مذکور حذف شده است.

*ایجاد مشکلات بهداشتی در خانوارهای بالادست شهربیجار

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز به استقرار تعدادی از خانوارها در بالادست شهر بیجار اشاره کرد و گفت: خانوارهای مذکور هنوز تعیین تکلیف نشدند.

منوچهر جمالی با بیان اینکه حدود ۴۵ خانوار به طور ثابت در بالادست شهر بیجار استقرار دارند، تصریح کرد: تعدادی خانوار به طور فصلی در بالادست سد شهربیجار استقرار پیدا می کنند و در مجموع ۷۵ خانوار هستند.

وی، احداث سد شهربیجار را در راستای تامین آب شرب مردم گیلان عنوان کرد و افزود: اگر قرار باشد روستائیان در منطقه باقی بمانند ممکن است موجب ایجاد آلودگی‌هایی در منطقه شود و مشکلات بهداشتی به‌وجود آید.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه امر مذکور دارای تبعاتی است، متذکر شد: نیاز است خانواده‌های بالادست شهربیجار سریع‌تر ساماندهی شوند./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار