کد خبر : 59055
تاریخ انتشار : شنبه 24 آبان 1399- 50: 17

نماینده مردم رشت در مجلس:

سهم اندک گیلان از گردشگران خارجی/ ساماندهی خانه میرزا نیازمند بودجه ملی

سهم اندک گیلان از گردشگران خارجی/ ساماندهی خانه میرزا نیازمند بودجه ملی

نماینده رشت در مجلس با اشاره به سهم پایین گیلان از ورود گردشگران خارجی، گفت: ساماندهی خانه میرزا کوچک جنگلی به عنوان نماد گیلان نیازمند بودجه‌های ملی است.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی‌نژاد پیش از ظهر شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه کل اعتبارات این وزارتخانه ۱,۳۰۰ میلیارد تومان است، گفت: این رقم برای یک وزارتخانه بسیار پایین است و علاوه بر آن هنوز شرح وظایف آن توسط دولت به مجلس تحویل داده نشده و ما نمی‌توانیم بر اساس آن سایر سازمان‌ها را ملزم به کمک به این مجموعه کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت هدایت منابع به سمت توسعه گردشگری در گیلان، تصریح کرد: در سیاست‌های کلی نظام آمده است که باید در افق ۱۴۰۰، به ۲۰ میلیون گردشگر خارجی در کشور برسیم زیرا در این حوزه ثروت زیادی نهفته است که باید از آن استفاده کرد.

نماینده رشت در مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها پنج میلیون گردشگر خارجی وارد کشور می‌شوند که بیشتر آن‌ها از کشورهای همسایه مانند عراق هستند، گفت: بیشتر گردشگران پس از ورود به کشور به سمت شیراز و اصفهان می‌روند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان استانی باید شرایطی فراهم کنند که گردشگران خارجی به سمت گیلان نیز بیایند، اظهار داشت: استان گیلان کمترین گردشگر خارجی را دارد.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه اگر بخواهیم سرمایه‌گذار خارجی وارد کشور شود باید این کار را از طریق ورود گردشگران خارجی به ایران انجام دهیم، افزود: اداره کل گردشگری باید با اقدامات خود این فضا را برای وزارت امور خارجه مهیا کند.

نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه دولت موظف شده تا ۳۰۰ روستا را هدف گردشگری قرار دهد، ادامه داد: دولت برای این منظور بودجه نیز در نظر گرفته است و مسئولان گیلانی باید بررسی کنند که سهم استان ما از این ۳۰۰ روستا چقدر می‌شود و در این راستا برنامه‌ریزی کنند.

وی گفت: خواهر امام رشت یک مرکز فرهنگی و گردشگری مهم محسوب می‌شود که با توجه به مشکلات موجود برای برگزاری مناسبت‌های فرهنگی فضای مناسبی ندارد و علاوه بر آن ساماندهی خانه میرزا کوچک جنگلی به عنوان نماد گیلان نیازمند بودجه‌های ملی است و نمی‌توان صرفاً با بودجه‌های استانی به اوضاع آن رسیدگی کرد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار