کد خبر : 44216
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 آذر 1398- 47: 10

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه:

سهم ایران در تجارت با اوراسیا با تقویت خط کشتیرانی دریای خزر افزایش می‌یابد‌

سهم ایران در تجارت با اوراسیا با تقویت خط کشتیرانی دریای خزر افزایش می‌یابد‌

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: سهم ایران در حوزه تجارت و صادرات انواع کالاها به کشورهای عضو پیمان‌نامه اوراسیا با تقویت خط کشتیرانی در دریای خزر افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش گیلانستان هادی تیزهوش‌تابان ، مهم‌ترین هدف و اولویت کشورمان برای پیوستن به جمع کشورهای عضو اتحادیه گمرکی اوراسیا را استفاده از مزیت‌های تجاری این پیمان‌نامه برای افزایش صادرات کالا دانست و اظهار داشت: برای تحقق این هدف دولت باید خط کشتیرانی ایران را در دریای خزر تقویت کند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در گیلان را به عنوان مرکزی مهم برای ارتقاء سطح تعاملات اقتصادی و تجاری کشورمان با سایر اعضاء اوراسیا را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: در حال حاضر زیرساخت‌های حمل و نقل کالا در این استان هنوز برای ارتقاء جایگاه‌ ایران در اوراسیا مهیا نشده است.

تیزهوش‌تابان توجه به بخش زیرساخت‌ها و امکانات حمل و نقل زمینی کشورمان به ویژه در گیلان را برای صادرات کالاهای تولیدی امری لازم دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه کامیون‌ها به صورت محدود و با یک ظرفیت خاصی قادر به حمل و نقل کالاهای صادراتی هستند اما با تمام تفاسیر ذکر شده توسعه این بخش باز هم ضروری است.

وی بهترین و سریع‌ترین مسیر برای افزایش توان صادراتی ایران را در گرو توسعه خطوط حمل و نقل دریایی در دریای خزر و استفاده مؤثر از ظرفیت بنادر موجود در گیلان اعلام کرد و گفت: علاوه بر این حوزه که دولت باید برای تحقق آن ورود کند توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی نیز می‌تواند به کشورمان برای توسعه تجارت کمک کند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه اتمام کریدور شمال جنوب، بهره‌برداری از راه‌آهن رشت – انزلی و رشت – آستارا و تقویت این حوزه‌ها را اولویت مهمی که انجام آن بر عهده دولت است ارزیابی کرد و افزود: سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از خطوط ریلی می‌تواند نقش به‌سزایی در افزایش صادرات ایران به اوراسیا داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان استفاده از ظرفیت حمل و نقل هوایی کالا یا کارگو که مخصوص حمل محموله‌های فاسد شدنی با استفاده از هواپیماهای مخصوص هستند را نیز مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: ایران برای پررنگ‌تر کردن نقش خود در پیمان‌نامه اوراسیا باید تمام ظرفیت‌های ذکر شده را فعال کند.

به گزارش تسنیم، دبیرخانه اوراسیا در کشورمان چندی قبل به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است که با توجه به موقعیت مهم و استراتژیک گیلان در منطقه شمال کشور و امکان ارتباط ریلی، دریایی و زمینی این استان با کشورهای عضو پیمان‌نامه گمرکی اوراسیا، دبیرخانه اشاره شده در این استان راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار