کد خبر : 6368
تاریخ انتشار : جمعه 14 آبان 1395- 36: 11

برخی شمرهای زمانه که جانباز و مسئول هم هستند، در مقابل رهبر انقلاب قرار گرفته اند و می گویند فتنه تا کی؟!

برخی شمرهای زمانه که جانباز و مسئول هم هستند، در مقابل رهبر انقلاب قرار گرفته اند و می گویند فتنه تا کی؟!

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در بسیج گفت: ممکن است آنها جانباز و مسؤول باشند ولی وقتی که از صف امام حسین(ع) جدا شدند، شمرها و یزیدیان زمانه قلمداد می‌ گردند.

به گزارش خبرنگار سرویس ایثار و مقاومت گیلانستان، سردار مهران طهماسبی صبح امروز(جمعه) در صبحگاه مشترک گردان‌های بیت‌المقدس کوثر و امام علی(ع) بسیج ناحیه مرکزی رشت که در لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم و شهید همدانی گفت: سردار شهید همدانی بسیج مردمی را در سوریه تشکیل داد و سوریه را در مقابل دشمنان حفظ کرد.

وی صلابت و اقتدار بسیج را سبب لرزه بر اندام دشمنان عنوان کرد و افزود: برق شمشیر بسیج دشمن را کور می‌کند. این مقام مسؤول تقویت بسیج را امری مهم و ضروری دانست و گفت: نبرد با دشمنان تا ظهور امام زمان(عج) ادامه دارد.

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین بر آزادسازی سرزمین‌های اشغالی و نابودی رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت: وهابیت باید کشور عربستان را ترک و حرمین شریفین را رها کند.

وی با اشاره به پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) و حضور میلیون‌ها نفر عاشق اهل‌بیت(ع) در کربلا، بیان کرد: نگاه نکنید که برخی جانباز هستند، شمر هم جانباز جنگ صفین بود و بدانید که امروزه شمرهایی در جامعه داریم که همانند آن شمر ملعون که در مقابل امام حسین(ع) ایستاد، آنان هم در مقابل فرماندهی معظم کل قوا ایستاده اند و خلاف مسیر انقلاب پیش می روند.

سردار طهماسبی ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها فرمودند که فتنه را نباید فراموش کرد ولی می بینیم که شمرهای زمانه می گویند تا کی باید فتنه فتنه بگوییم؟! ممکن است آنها جانباز و مسؤول باشند ولی وقتی که از صف امام حسین(ع) جدا شدند، شمرها و یزیدیان زمانه قلمداد می‌ گردند.(شعارهای مکرر مرگ بر ضد ولایت فقیه و مرگ بر فتنه گر توسط بسیجیان)

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

جانباز70% جمعه , ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴

درود برسردارطهماسبی اما عرض میکنم شمرراهمه دیده اندوفرمانده اش راومنطقه عملیاتیش رادیده اندبایدبادقت نحوه مجروحیت وجانبازی جعفر زاده رانیروهای امنیتی سپاه برسی کنند واطلاع رسانی گردد.ایشان باولایت مشکل دارد

معماریان شنبه , ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶

بحث جانبازی شمر در صفین بحثی است که این روزها زیاد می شنویم. بحثی که به دنبال خود این هشدار را هم دارد که آنچه شمر را شمر کرد اخللقش بود و بپرهیزید ای شیعیان که مبادا شما هم شمر بشوید!
پیرامون این بحث نکاتی رو عرض می کنم.
حقیر به صورت جزم عنوان مقدس جانبازی را از شمر نفی کرده و می کنم.
البته مشارکت او در جنگ صفین قابل کتمان نیست.
برخی روایتی را گواه می آورند که شمر در جنگ صفین ضربه ای به صورتش خورده است و جانباز (با همان تقدسی که این واژه دارد) شده است.
نکاتی به ذهنم می آید تقدیم دوستان می کنم.
نکته اول:
سرگذشت شمر پس از جنگ صفین تا پایان عمرش تقریبا روشن و خالی از ابهام است و کسی در دشمنی اش با خدا و اهل بیت(علیهم السلام) تردیدی ندارد.
نکته دوم :
سرگذشت شمر از ابتدای ولادت تا قبل از جنگ صفین نیز روشن است. اینکه او از قبیله هوازن بود که پدرش و قبیله اش تا به جنگ با مسلمانان و تحمل شکست در آن نرسیدند مسلمان نشدند. نسب او و حرام زادگی اش هم که در تاریخ و در کلام امام حسین علیه السلام آمده است.
نکته سوم :
نقش او در جنگ صفین است.
قطعا او در جنگ صفین حضور داشته است‌. همراه با قبیله اش هوازن و تیره اش بنی ضباب.
اما مورخین علت حضورش را نه نصرت امام که پیروی از سنت قبیله گرایی دانسته اند. چرا که او در آن هنگام از بزرگان قبیله نبوده و تاریخ می گوید وی به دنبال تصمیم بزرگان قبیله مبنی بر حضور در جنگ صفین ، مانند سایر مردان قبیله این کار را ولو قلبا دوست نمی داشت ، پذیرفت.
البته از کلام خود شمر و عملکردش بعد از عاشورا نیز می توان فهمید حضورش در صفین از باب قاعده ” الأمر لمن غلب” بوده است که اتفاقا قاعده ایست اموی.
شمر در توجیه کشتن امام حسین علیه السلام می گوید: ” طاعت امیر بر ما واجب است و اگر اطاعت نمی کردیم از شتر آب کش پست تر بودیم.”
شاهد دیگر اعتقاد وی به قاعده الأمر لمن غلب ، نامه ایست که وی پس از حاکمیت بنی زبیر به مصعب بن زبیر می نویسد که در آن خطاب نامه را به امیر مصعب بن زبیر قرار می دهد و مفادش آمادگی برای خدمت در رکاب امیر است.
هم چنین شاهد دیگر بیعت وی پس از جنگ صفین با معاویه است. حال آنکه سپاه مولا بعد از صفین دو گروه شدند گروهی وفادار به مولا و گروهی خوارج که هم زمان به مولا و معاویه معترض بودند اما شمر راه سومی را در پیش گرفت و با معاویه بیعت کرد و همواره هم به این بیعت با ” امیر غالب ” باقی ماند. تا جایی که وقتی زیاد بن ابیه از جانب معاویه مامور شد تا شیعیان مولا را بکشد شمر در کوفه علیه شیعیان استشهاد جمع می کرد و برای وی می فرستاد. مشهورترین استشهاد وی که در کتب تاریخی به استشهاد امویین کوفه مشهور است استشهاد شمر و عمر سعد و شبث بن ربعی و محمد ابن اشعث علیه حجر بن عدی است.
پس وی در زمره امویان کوفه است و روشن است که امویان از لحاظ اعتقادی عثمانی بوده اند و عثمانی ها نه تنها اعتقادی به ولایت مولا ندارند بلکه مولا را مسلمان نیز نمی دانستند.

رفتن به نوار ابزار