کد خبر : 85363
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 دی 1401- 23: 14

صید ماهیان استخوانی دریای خزر به ارزش یکصد میلیارد تومان

صید ماهیان استخوانی دریای خزر به ارزش یکصد میلیارد تومان

​خلیلی از صید ۶۲۰ تن انواع ماهیان استخوانی توسط صیادان پره استان گیلان خبر داد و گفت: ارزش ناخالص این مقدار صید حدود یکصد میلیارد تومان برآورد می‌شود.

به گزارش گیلانستان به نقل از شبستان، کوروش خلیلی شامگاه سه‌شنبه(۶ دی ) در گفت‌و‌گوی خبری آخرین وضعیت صید ماهیان استخوانی از دریای خزر را تشریح کرد و اظهار داشت: صیادان پره استان گیلان از ابتدای شروع فصل صید و صیادی تاکنون ۶۲۰ تن انواع ماهیان استخوانی را از دریای خزر صید کرده‌اند.

 

 

 

مدیرکل شیلات استان گیلان عنوان کرد: ۳۲ درصد از ماهیان صید شده استخوانی توسط صیادان پره گیلانی ماهی سفید، ۶۶ درصد آن کفال و ۲ درصد آن هم سایر گونه‌ها بوده است.

 

 

 

خلیلی ارزش ناخالص این میزان صید ماهی استخوانی را بیش از یکصد میلیارد تومان ذکر کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۴۶ پره صیادی فعال در نوار ساحلی استان گیلان از آستارا تا چابکسر وجود دارد که به صید ماهیان استخوانی مشغول هستند.

 

 

 

وی میزان اشتغال مستقیم این تعداد پره صیادی را چهار هزار و ۲۰۰ نفر ذکر و اذعان کرد: با توجه به وضعیت مساعد هوا و دریا مقدار صید ماهیان استخوانی توسط صیادان پره گیلانی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.

 

 

 

مدیرکل شیلات استان گیلان یادآور شد: بیشترین فعالیت صیادی در حوزه ماهیان استخوانی دریای خزر در حوزه شرکتهای تعاونی پره رخ می دهد که در طول نوار ساحلی گیلان مستقر بوده و با مجوز صید اداره کل شیلات اقدام به صید و صیادی می‌کنند.

 

 

 

خلیلی مراکز بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی گیلان را از قوی ترین مراکز بازسازی در هفت استان ساحلی کشور دانست و خاطرنشان کرد: بدون بازسازی ذخایر دریا که همواره مورد توجه سازمان شیلات قرار داشته است فعالیت صید و صیادی مختل می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار