کد خبر : 80581
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 شهریور 1401- 06: 21

استاندار گیلان گیلان مطرح کرد

ضرورت توسعه اقتصاد دریامحور با هدف افزایش اشتغال

ضرورت توسعه اقتصاد دریامحور با هدف افزایش اشتغال

استاندار گیلان بر ضرورت توسعه اقتصاد دریامحور با هدف افزایش اشتغال، بهبود سطح درآمد سرمایه‌گذاران و رونق فعالیت‌های شیلاتی تاکید کرد و گفت: گیلان، به عنوان شناسنامه شیلات کشور، نیازمند نگاه ویژه و ساماندهی مطلوب تری در این حوزه است.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی در دیدار سید حسین حسینی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران با برشمردن مزیت ها و شاخص های کشاورزی گیلان از جمله شیلات و آبزی پروری افزود: گیلان ظرفیت های فراوانی در حوزه شیلات و آبزی پروری دارد که لازم است بیشتر از گذشته مورد توجه و تقویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: بسترهای دریایی مناسبی برای توسعه اقتصاد دریامحور در گیلان به عنوان شناسنامه شیلات کشور وجود دارد که نیازمند نگاه ویژه و ساماندهی مطلوب تری است.

استاندار گیلان خواستار نگاه تحولی به توسعه فعالیت های شیلات در استان شد و اظهار کرد: سواحل شمال کشور اشتراکات فراوانی دارد و باید برنامه های تحولی اثربخشی در این بخش اجرایی شود.

عباسی بیان کرد: از ظرفیت های موجود در حوزه شیلات و آبزی پروری گیلان باید استفاده بهینه شود تا به افزایش اشتغال، سطح درآمد سرمایه گذاران و توسعه فعالیت های کشاورزی کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه و تکمیل تجهیزات سازمان شیلات در استان ها، افزایش نیروهای متخصص، بهره وری بیشتر، تقویت زیرساخت ها و توجه به ارائه تسهیلات لازم در توسعه فعالیت های این بخش موثر است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران نیز در این دیدار گفت: ظرفیت های زیستی شیلات و آبزی پروری در شمال و جنوب کشور مغفول مانده که در دولت سیزدهم برنامه های راهبردی در جهت شکوفایی این حوزه مهم تدوین شده و در حال اجراست.

سید حسین حسینی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری مبنی بر تامین امنیت غذایی پایدار و خود اتکایی کشورمان در این زمینه با بهره مندی از تولیدات دانش بنیان، افزود: بستر های ارتقای حوزه شیلاتی گیلان با توجه به اینکه مبنای آغاز فعالیت شیلات در کشور بوده و نماینده عالی دولت در استان نیز اشراف خوبی بر مسائل حوزه شیلات و اقتصاد دریا و کشاورزی دارد، فراهم است.

انتهای پیام/ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار