کد خبر : 27597
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 مرداد 1397- 51: 12

“فرمانده گیلانی ارتش” در رشت به خاک سپرده شد

“فرمانده گیلانی ارتش” در رشت به خاک سپرده شد

امیر سرتیپ دوم علیرضا توانایی رئیس اداره مهندسی و پدافند غیرعامل ارتش جمهوری اسلامی ایران در رشت به خاک سپرده شد.

به گزارش گیلانستان، امیر سرتیپ دوم توانایی رئیس اداره مهندسی و پدافند غیرعامل ارتش جمهوری اسلامی ایران که بامداد جمعه ۱۲ مردادماه بر اثر عارضه قلبی درگذشته بود امروز در زادگاهش شهر رشت به خاک سپرده شد.

وی که از جمله فرماندهان ایثارگر، طراح و خلاق در ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده و در سال‌های دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به افتخار جانبازی نیز نائل شده بود متولد سال ۱۳۴۲ شهرستان رشت بود.

امیر توانایی در سال ۱۳۶۱ وارد دانشگاه افسری شد و پس از فارغ التحصیلی و طی دوره رزم مقدماتی با حضور در لشکر ۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش در قزوین تا پایان جنگ تحمیلی در یگان‌های عملیاتی این لشکر خدمت کرد.

وی پس از جنگ وارد دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) شد و با پایان این دوره با توجه به هوش و استعداد بالا و خلاقیتی که داشت مسئولیت‌های مختلفی را در اداره مهندسی ستاد کل ارتش بر عهده گرفت.

مدیریت کلان کلیه طرح‌های عمرانی ارتش در نقاط مختلف کشور و طراحی و اجرای بسیاری از پروژه های مهندسی حساس و مهم نظامی در نیروهای زمینی، پدافند، هوایی، دریایی و ستاد ارتش از جمله اقدامات ماندگار وی در طول دوران خدمتش بود.

انتهای پیام/ تسنیم

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار