کد خبر : 64065
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399- 44: 10

معاون بازرگانی سازمان صمت گیلان:

قیمت مصوب میوه شب عید در گیلان اعلام شد

قیمت مصوب میوه شب عید در گیلان اعلام شد

به گفته معاون بازرگانی سازمان صمت گیلان طبق مصوبه کمیته راهبری میوه قیمت هر کیلوگرم سیب قرمز ارومیه در سبد ۶ کیلویی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت هر کیلوگرم پرتغال مازندران در سبد ۶ و هفت کیلویی ۱۲ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

به گزارش گیلانستان، با گشت و گزاری در بازار و سرکشی از مغازه‌ها و مشاهده قیمت‌ها موجی از نگرانی و دلواپسی را در روزهای منتهی به آخر سال در دل مردم ایجاد کرده است.

افزایش بی‌رویه قیمت میوه در بازار تأثیر بسیار زیادی در وجود این اقلام در سبد غذایی مردم‌ داشته و برخی از خانواده‌ها توانایی خرید حتی چند کیلو میوه هم ندارند.

یکی از نگرانی‌های مردم در ایام نزدیک به نوروز نوسان و همچنین تفاوت قیمت میوه در مناطق مختلف رشت و گیلان است، به‌طوری‌که برخی از مردم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس می‌گویند در این روزهای پایانی سال نمی‌دانیم با افزایش قیمت عجیب و بسیار زیاد برای خرید میوه باید چه کرد زیرا دخل‌وخرج با یکدیگر همخوانی ندارد.

نکته‌ جالبی که مردم ‌به آن اشاره دارند این است که چطور تفاوت قیمت میوه خریداری‌شده از کشاورز به جیب این‌ قشر از جامعه نمی‌رود و برخی معتقدند با توجه به تولید بسیاری از محصولات کشاورزی در گیلان این افزایش قیمت بسیار عجیب است.

با تمام این اوصاف در نزدیکی ایام نوروز عمده دغدغه مردم تأمین میوه شب عید است در همین خصوص به گفته معاون بازرگانی سازمان صمت گیلان، ۶۰۰ تن سیب و پرتقال به‌منظور تنظیم بازار در شب عید وارد بازار شده است.

یکی از پرسش‌های مردم قیمت تعیین‌شده هر کیلوگرم سیب و پرتقال در بازار بود و بنا بر اعلام محمد فیض و طبق مصوبه کمیته راهبری میوه، قیمت هر کیلوگرم سیب قرمز ارومیه در سبد ۶ کیلویی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت هر کیلوگرم پرتقال مازندران در سبد ۶ و هفت کیلویی ۱۲ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

به‌منظور سهولت در عرضه و دریافت میوه شب عید در بازار و با هماهنگی‌های صورت‌ گرفته با شهرداری رشت، هشت نقطه جانمایی و کار توزیع از امروز آغازشده است.

به گفته معاون بازرگانی سازمان صمت گیلان کار جذب میوه شب عید در شهرستان‌های استان آغازشده و ادارات شهرستان موظف هستند با هماهنگی کارگروه تنظیم بازار محل‌های مناسب برای توزیع را مشخص کنند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار