کد خبر : 43203
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان:

لایروبی رودخانه‌های لنگرود با وجود سنبل آبی با مشکل مواجه می شود

لایروبی رودخانه‌های لنگرود با وجود سنبل آبی با مشکل مواجه می شود

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان با تأکید بر اینکه وجود سنبل آبی در رودخانه‌های لنگرود کار لایروبی را با مشکل مواجه کرده است خواستار همکاری همه دستگاه‌ها برای حل این مشکل شد.

به گزارش گیلانستان وحید خرمی عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از آب‌بندان‌ها و رودخانه‌های شهرستان لنگرود گفت: امیدواریم بتوانیم با توجه به این بازدیدها برنامه‌ریزی لازم برای تسهیل در لایروبی رودخانه‌ها از لنگرود تا چمخاله انجام داده تا در فصل بارش شاهد وقوع سیلاب نباشیم.

وی با اشاره به درگیری رودخانه‌های این شهرستان با گیاه مهاجم سنبل آبی، افزود: سنبل آبی مشکل را مضاعف و لایروبی را سخت کرده که انتظار می رود با همکاری سایر ارگان‌ها این طرح به زودی اجرایی شود.

خرمی در ادامه با تأکید براینکه شرکت آب منطقه‌ای گیلان برنامه‌ریزی برای لایروبی رودخانه‌ها را انجام داده و برداشت‌های لازم از طریق مشاور صورت گرفته است، گفت: به زودی پیمانکار برای لایروبی رودخانه‌های شهرستان لنگرود اعزام خواهد شد.

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه حل مشکل سنبل آبی تنها از توان یک سازمان خارج است، تأکید کرد: همه دستگاه‌ها باید برای حل این معضل زیست محیطی همکاری‌ لازم را با متولیان امر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه وجود سنبل آبی در سیلاب‌های پیش رو قطعا با رشد سریع‌تر و جذب رسوبات راه عبور آب را تنگ و سبب خارج شدن آب از مسیر اصلی خود خواهد شد، تصریح کرد: وقوع چنین اتفاقی قطعا خسارت‌هایی برای تاسیسات اطراف به دنبال خواهد داشت.

لزوم بسیج همه امکانات استانی برای حل مقابله با سنبل آبی در لنگرود

همچنین فرماندار لنگرود نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه یکی از معضلات در رودخانه‌های لنگرود وجود سنبل آبی است، اظهار کرد: این گیاه مهاجم با ایجاد مانع در مسیر عبور آب سبب بالا آمدن سطح آب در هنگام بارش‌ها شده و با نفوذ به اراضی کشاورزی، تجاری و مسکونی خسارت‌هایی را به دنبال دارد.

سیروس شفقی به حجم وسیع سنبل آبی در شهرستان لنگرود اشاره کرد و خواستار همکاری همه دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت و امکانات استان برای مقابله با این موضوع شد.

وی با تأکید بر اینکه در صورت عدم توجه به این موضوع در آینده شاهد خسارت‌های سنگینی خواهیم بود، گفت: امیدوارم با بهره‌گیری از کمک‌های استانی در کوتاه‌ترین زمان قبل از آغاز دور جدید بارش‌ها این مشکل برطرف شود.

انتهای یپام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار