کد خبر : 33145
تاریخ انتشار : جمعه 5 بهمن 1397- 11: 11

لایروبی نهرها در گیلان باید با سرعت انجام گیرد

لایروبی نهرها در گیلان باید با سرعت انجام گیرد

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: با توجه به گزارش‌ها و مشکلات کم‌آبی شالیزارها در استان گیلان، لایروبی نهرها باید با سرعت بیشتری انجام شود.

محمدصادق حسنی جوریابی امروز در نشست خبری در رشت اظهار داشت: با توجه به گزارش‌ها و مشکلات کم‌آبی شالیزارها در استان گیلان باید لایروبی انهار به سرعت انجام شود و هر کاری در زمان خودش ارزشمند است.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به مساله پیرامون آب و منطقه‌ای استان گیلان و بهره‌برداری سد‌ها گفت: با توجه به اینکه استان گیلان پرباران بوده و امکان ذخیره آب نیز وجود دارد اما با مشکلات کم‌آبی حاد مواجه هستیم و در این راستا برخی از پروژه‌ها هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس با تأکید بر مساله دقت و استفاده مناسب از فضای مجازی و شایعات منتشر شده در مورد برخی مدیران استانی تصریح کرد: دقت و توجه در استفاده از فضای مجازی بسیار اهمیت دارد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس نیز در این جلسه گفت:  اختصاص اعتبار در راستای اشتغال روستایی جزء برنامه‌های کشوری بوده که در این راستا از مقام معظم رهبری نیز اجازه گرفته شده بود و با توجه به تغییر نرخ ارز نیز رقم اعتبار تا حدی تغییر کرد.

مهرداد لاهوتی با بیان اینکه استان گیلان نیز از اعتبار اشتغال روستایی سهم داشت ابراز داشت: با توجه به بند الف تبصره ۱۸ در راستای استفاده از این اعتبارات فرصت‌های اشتغال نیز تا حدی ایجاد شد که باید میزان دقیق‌تر آن بررسی و پیگیری شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به ایرادات وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تصریح کرد: وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون نیز با ایراداتی همراه بوده که باید رفع و سامان‌دهی شود و عده‌ای نیز وام‌ها را گرفتند و هنوز نتوانستند آن را پرداخت کنند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس خاطرنشان کرد: درآمد حاصل از پرداخت قبوض برق و آبرسانی روستایی شهروندان که مبلغ زیادی هم بوده و این مبلغ باید بیشتر در راستای خدمات‌رسانی به مردم، تیرهای فرسوده و بافت‌های روستایی هزینه شود.

لاهوتی با تجلیل از برخی شیوه‌ و ابتکار عمل استاندار گیلان در راستای حل مشکلات این استان افزود: کارها و اقدامات بسیار خوبی در بخش تالاب‌ها، رودخانه‌ها و حتی سواحل با ابتکار عمل مناسب استاندار گیلان انجام شده که بنده از ایشان تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اهمیت پروژه گردشگری در یکی از شهرستان‌های استان گیلان و آغاز عملیات اجرایی بندر چمخاله گفت: جهت آغاز عملیات اجرایی بند چمخاله نیز اقدامات مناسبی انجام شده و اعتبارات داخلی نیز برای پروژه در نظر گرفته شد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار