کد خبر : 21699
تاریخ انتشار : جمعه 15 دی 1396- 09: 11

لزوم تفکیک جدی بین آشوب‌طلبی و مطالبه‌گری اقتصادی/ برخورد بیشتر دستگاه قضایی با مدیران فاسد، می‌تواند آبی باشد بر آتش فتنه

لزوم تفکیک جدی بین آشوب‌طلبی و مطالبه‌گری اقتصادی/ برخورد بیشتر دستگاه قضایی با مدیران فاسد، می‌تواند آبی باشد بر آتش فتنه

بدون تردید برخورد قاطع و محکم دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی و رانت خوار دولتی و وابستگان آن ها می تواند آبی باشد بر آتش فتنه بدخواهان انقلاب اسلامی.

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان، حسین رضاپور از فعالان سیاسی اجتماعی استان گیلان در یادداشتی نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

حوادث تلخی که این روزها در کشور در حال وقوع است و دل همه دوستداران انقلاب و نظام اسلامی را جریحه دار کرده است عوامل و مسببین گوناگونی دارد که در این زمان، بیان تفصیلی آن به صلاح و مصلحت نمی باشد.

اعتراضاتی که در شهر‌های مختلف، خاستگاه متفاوت، اما بستر شبیه به هم داشت، به‌ سرعت زمینه انحراف یافت و به جرئت می‌توان گفت در چند روز گذشته صنفی، معیشتی و اقتصادی نبوده و به وضوح سیاسی و در ضدیت با نظام اسلامی بدل گردیده است و اصل نظام را هدف گرفته است به گونه ای که گلایه های به حقِ مردم از حلقوم های باطل نشخوار می شود.

برنامه ای از پیش طراحی شده که حتی کوته بین ترین تحلیل گران سیاسی ، اجتماعی نیز می توانند به آن پی ببرند و آن اینکه دشمن دقیقاً ایام ۸ و ۹ دی ماه را که مقارن با روزهای بصیرت و پیوند ملت با نظام و ولایت است را نشانه رفته و قصد تخریب این تابلوی پر عظمت و پر صلابت را داشته است ، ایامی که در سال ۸۸ مردم در پاسخ به عوامل فتنه به صورت خودجوش به صحنه آمده و همچون طوفانی سهمگین غبار فتنه را از چهره کشور زدودند .

زخم خوردگان از ملت پس از چند سال و به دلیل غفلت برخی مسئولین از مشکلات اصلی کشور در شهرهای رشت و تبریز در ۸ دی و در برخی دیگر از نقاط کشور در ۹ دی اقدام به آشوب، خرابکاری و تخریب اموال عمومی می نمایند و تا امروز نیز به این خرابکاری دامن زده اند.

اعتراضات سازمان دهی شده ای که شدیداًً مورد حمایت همه جانبه آمریکا ، انگلیس،تل آویو و ریاض قرار گرفت و تلاش آنها برای جلب حمایت جامعه جهانی از آشوب های ایران را موجب شد.

در بررسی اجمالی علت خارج شدن اعتراضات آرام مردم و سوء استفاده منافقین و معاندین از گله مندی مردم عادی می توان به موارد زیر اشاره کرد؛ عامل اولِ گسترده شدن و خارج شدن اعتراضات قابل درک مردم از مسیرهای معمولی را می توان در عدم توجه جدی و منطقی رسانه های رسمی کشور به اعتراضات ماه های قبل مردم و در مقابل، پوشش همه جانبه این اتفاقات از سوی رسانه های رسمی و غیر رسمی وابسته به بیگانگان دانست. به گونه ای که این رسانه های سیاه ، خود را پرچم دار دفاع از مردمی ‌نشان دادند که به عملکرد بخشی از سازمان ها یا موسسات مربوط به دولت یا دارای مجوز از دولت اعتراض معقول داشتند .

عامل دوم و کلیدی تر را میتوان به کم محلی و بی توجهی مسئولین به این اعتراضات در چند ماه گذشته و بی پاسخ ماندن مطالباتشان از سوی مسئولین دولتی دانست که حتی اگر دست مردم گله مند به مدیر ارشد یا مسئولی نیز می رسید، پاسخی جز توهین و کم توجهی به مطالبه خود دریافت نمی کرد! که نمونه های آن در دولت فعلی بسیار است .

علی رغم وجود کاستی هایی در مسائل اقتصادی ، در این برهه ضروری است گروه‌های مرجع سیاسی از طیف‌های مختلف، صریحاً نسبت به اتفاقات اخیر موضع بگیرند و اجازه هدر رفتن سرمایه‌های اجتماعی و اقتصادی کشور را ندهند و با ارائه راهکارهای صحیح و عملیاتی به حل بحران کمک نمایند . بحرانی که با توجه به گزارشات مراجع رصد کننده وضعیت اقتصادی، تا کنون خسارات مالی و ضررهای سنگینی را به وضعیت اقتصادی کشور وارد آورده است.

کارهای بر زمین مانده بسیاری در کشور وجود دارد که فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی در سایه آرامش و امنیت باید حل شود، مشکلاتی که عموم مردم امیدوار به حل آنها هستند و حل آنها را هم در چارچوب‌های نظام طلب می‌کنند.

برای برون رفت از وضع موجود، زمان آن فرا رسیده است که ارزیابی منصفانه عملکرد دولت از جانب مردم و نخبگان صورت پذیرد و ضمن بیان انتقاد های منصفانه و از روی خیرخواهی، راهکارهای صحیح و عملیاتی ارائه گردد.تا این مشکلات به صورت ریشه ای و دائمی حل و فصل گردد.

با توجه به فرمایشات همیشگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در چند سال گذشته، “مشکلات و گره‌های اقتصادی، مسئله اول کشور است که باید حل شوند و حل آنها در گرو اجرای صحیح و دقیق سیاستهای اقتصاد مقاومتی می باشد”.

باید همه ظرفیتهای کشور در بخشهای کشاورزی و صنعت به میدان آورده شوند،گفتمان خدمت و نوکری مردم می بایست به سکّه رایج سیستم اداری و نگاه مدیریتی کشور تبدیل شود که امروزه متاسفانه بسیار کم رنگ و مغفول واقع شده است. سرمایه اصلی نظام اسلامی ، مردم و اعتماد و امید آنان است ، که امروز از سوی دشمنان خارجی و فریب خوردگان داخلی مورد هجمه های سنگین قرار گرفته است . که تنها راه مقابله با این هجمه ها و بازسازی اعتماد و بازگشت امید مردم ، کار و تلاش همه جانبه و سبقت برای نوکری مردم است .

بدون تردید برخورد قاطع و محکم دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی و رانت خوار دولتی و وابستگان آن ها می تواند آبی باشد بر آتش فتنه بدخواهان انقلاب اسلامی.
نکته کلیدی در ماجراهای اخیر این است که از اینجا به بعد باید تفکیک جدی بین آشوب‌طلبی و مطالبه‌گری اقتصادی لحاظ شود و حساب مردم عادی که به برخی روندها ایراد دارند با جمعیت سازماندهی‌شده حرفه‌ای که قصد براندازی دارند، جدا شود.

کاهش قابل توجه جمعیت معترضین در دو روز گذشته مبیّن این مطلب است که حتی مردمی که در ماه های قبل به دلیل وجود مشکلات صنفی یا برخی گرانی ها معترض بوده اند با مشاهده حضور عوامل آشوب طلب و خرابکار به اعتراض خود پایان داده اند.

در پایان باید به نکته ای مهم اشاره نمود و آن اینکه ، طیف سنی حاضرین در اعتراضات اخیر که غالباً بین ۲۰ تا ۲۷ سال می باشد موید این مطلب است که همه اینها کسانی نیستند که از خارج دستور گرفته باشند، یا ضد انقلاب بالفطره باشند ، بلکه عده‌ای از آنها مردم و جوانانی هستند که به خاطر احساسات و مشکلات‌شان به خیابان ها آمدند. که این موضوع نحوه برخورد نیروهای امنیتی و انتظامی را با معترضین پیچیده تر و دارای ظرافت های بیشتری می نماید، در اینجا ضمن تاکید بر شناسایی و برخورد قاطع با لیدرها و عوامل اغتشاشات منافقین و سینه چاکان رژیم منحوس پهلوی باید به این نکته نیز توجه نمود که این جوانان احساساتی و فریب خورده که از روی فشارِ زندگی و کم کاری مدیران کشور به مخالف خوان نظام تبدیل شده اند ، قطعاً باید با روشنگری و زدودن پرده غفلت از دیدگانشان به قطار انقلاب بازگردند و خود مدافع انقلاب و آرمان های آن شوند ،لذا در نوع برخوردها باید حسابشان را از معاندان و منافقان جدا نمود .

قطعا با عنایات حضرت حق تعالی و نگاه ویژه شهداء و با اتکاء به بصیرت، ایستادگی و عکس العمل به موقع مردم نجیب ایران اسلامی که در دو روز گذشته مواردمتعددی از آن را در شهرهای مختلف کشور از جمله گیلان همیشه پر افتخار و پیشگام در بصیرت شاهد بوده ایم ، از این راه پر سنگلاخ نیز عبور خواهیم نمود و بیش از پیش برای رسیدن به قله های عزت، افتخار و کرامت گام خواهیم برداشت.

به فضل الهی و با اتکا به هوشیاری و ایستادگی مردم، همچون گذشته بینی دشمنان را به خاک می مالیم و با تلاش مضاعف مسئولان برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، راه پیشرفت و سرافرازی را با امید و اقتدار ادامه خواهیم داد. در این مرحله نیز شیطان بزرگ و هم پیمانان عِبری و عربی او را به فضل الهی مأیوس و خار و زبون خواهیم کرد.

ان شاالله

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار