کد خبر : 41680
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 شهریور 1398- 23: 17

در پیام‌هایی خطاب به استاندار گیلان مطرح شد:

لزوم توسعه‌ همکاری‌های اقتصادی و تجاری روسیه و ترکیه با گیلان

لزوم توسعه‌ همکاری‌های اقتصادی و تجاری روسیه و ترکیه با گیلان

سرپرست استانداری آستراخان، سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت و سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز در پیام‌هایی جداگانه خواستار توسعه روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی با استان گیلان شدند.

به گزارش گیلانستان سرپرست استانداری آستراخان در پیام خود خطاب به  ارسلان زارع ضمن تبریک به مناسبت انتصاب وی به عنوان استاندار گیلان، گفت: استان‌های آستراخان و گیلان اولین مناطق فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران بودند که با یکدیگر روابط دوجانبه برقرار کردند و طی ۲۵ سال همکاری، تجربیات گرانبها و رویه‌های مشخصی حاصل شده و مهم آن که تمایل زیاد به توسعه همکاری‌های متقابل همچنان پا برجاست.

ایگور بابوشکین تصریح کرد: توسعه روابط سنتی تجاری و اقتصادی دوجانبه، ارتباطات بین منطقه ویژه اقتصادی لوتوس و منطقه آزاد انزلی، افتتاح سرای تجاری ایرانیان به ابتکار اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان در آستراخان، تداوم همکاری‌های دانشگاه گیلان و دانشگاه دولتی آستراخان و ساخت یادبود عمر خیام شاعر و عارف بزرگ پارسی به عنوان زینت شهر آستراخان گام‌های موثر در سال‌های اخیر است و امیدوارم با حضور جنابعالی شاهد تحکیم بیشتر روابط اقتصادی و فرهنگی بین دو منطقه باشیم.

همچنین در بخشی از پیام تبریک آندری وادوف سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت آمده است: آرزومندم در سایه دلسوزی جنابعالی شاهد پیشرفت بیش از پیش استان گیلان و توسعه روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین گیلان و مناطق فدراسیون روسیه باشیم.

حسین گونگور سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز نیز ضمن تبریک انتصاب دکتر زارع به سمت استاندار گیلان، اراده و جدیت خود مبنی بر گسترش و تنوع بخشی به روابط میان گیلان و کشور ترکیه را اعلام کرد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار