کد خبر : 61528
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 دی 1399- 38: 18

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان:

لزوم ساماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران با محوریت دانش آموزان

لزوم ساماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران با محوریت دانش آموزان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان تأکید کرد: ساماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران با محوریت دانش آموزان لازم و ضروری است.

به گزارش گیلانستان، سیاوش غلامی عصر دوشنبه در نشستی با اشاره به امضای شیوه نامه اجرایی همکاری هلال احمر و آموزش و پرورش استان گیلان، گفت: با توجه به حادثه خیزی استان گیلان و لزوم ایجاد تعامل، هماهنگی و هم افزایی هر چه بیشتر میان دستگاه‌های اجرایی لازم و ضروری است.

وی افزود: ایجاد ارتباط مناسب و بهره گیری از ظرفیت‌ها و توان دستگاه‌ها در جهت افزایش تاب آوری جامعه در برابر انواع حوادث و سوانح و ایجاد انسجام، سازماندهی و آمادگی تیم‌های امدادی و خدمات حمایتی و نیز توسعه آموزش‌های همگانی با هدف کاهش اثرات و آسیب‌های ناشی از آنها از اهداف امضای این تفاهم نامه است.

غلامی ادامه داد: توان افزایی دانش آموزان در قالب طرح دادرس و افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس کشور مبتنی بر تربیت تیم‌های دانش آموزی برای مقابله با حوادث از اهداف تفاهم نامه است.

وی همچنین افزود: ساماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران با محوریت دانش آموزان آموزش دیده، توانمند و برخوردار از مهارت‌های کارگروهی از دیگر اهداف اجرای طرح ملی دادرس است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان اضافه کرد: ایجاد بستر مناسب به منظور استفاده از ظرفیت‌ها، توانمندی‌های دانش آموزان در ارائه خدمات اجتماعی، امدادی، توان افزایی دانش آموزان برای ایجاد مدارس ایمن از دیگر موضوعات تفاهم نامه همکاری میان هلال احمر و آموزش و پرورش استان به شمار می‌رود.

غلامی افزود: ترویج اشاعه فرهنگ نوع دوستی، نیکوکاری، خدمات انسان دوستانه و حمایت از آسیب پذیرترین افراد ناشی از حوادث و سوانح نیز از موضوعاتی بود که به آن پرداخته شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار