کد خبر : 80674
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 شهریور 1401- 55: 13

استاندار گیلان:

مدیریت جهادی برگرفته از اخلاق اسلامی است

مدیریت جهادی برگرفته از اخلاق اسلامی است

استاندار گیلان با بیان اینکه مدیریت جهادی برگرفته از اخلاق اسلامی است، گفت: حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی را باید به صورت جدی در دستورکار قرار دهیم.

به گزارش گیلانستان، اسداله عباسی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: هفته دولت سالجاری ۱۱۶۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۷۶۹ میلیارد تومان در استان گیلان به بهره‌برداری رسید که منجربه اشتغالزایی دائم برای ۱۳۱۶ نفر شده است.

استاندار گیلان، شامگاه گذشته در برنامه تلوزیونی شبکه استانی باران، افزود: از نظر تعداد پروژه با رشد ۲۶ درصدی مواجه بودیم و همچنین مبلغ پروژه‌ها هم امسال ۶۲ درصد رشد داشته، میزان رشد در بخش تولید و سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومان بود که ۳۲ درصد افزایش یافته است.

وی در خصوص جزییات پروژه‌های مذکور گفت: در راه روستایی ۹۳ پروژه با اعتبار ۱۲۶ میلیارد تومان، بنیاد مسکن ۳۹ پروژه با اعتبار ۵۷ میلیارد تومان، راه روستایی ۹۳ پروژه با ۱۲۶ میلیارد تومان، گازرسانی ۵ پروژه با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان، ۲۷ پروژه در حوزه بهداشت و درمان و ۲۳ میلیارد تومان، میراث فرهنگی با ۴۷ پروژه و اعتبار ۱۷۷ میلیارد تومان، ۲۹ پروژه هم در بخش کشاورزی با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان از مهم‌ترین پروژه‌های هفته دولت در استان گیلان بوده است.

عباسی با بیان اینکه وقتی پست استانداری گیلان تکلیف شد برنامه‌های دولت مردمی کاملا مشخص بود، ادامه داد: با توجه به برنامه‌های راهبردی و استراتژیکی در کشور و همچنین افق ۱۴۰۴ و برنامه توسعه ششم، اسناد بالادستی برگرفته از آرمان‌های امام(ره)، منویات مقام معظم رهبری بوده که من هم به استناد همان برنامه راهبردی و موقعیت‌هایی که وجود داشت، اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد گردشگری، اقتصاد دریامحور را که بررسی کردیم، دریافتیم در هربخشی کارهایی انجام شده اما کم است.

استاندار گیلان افزود: با بررسی فرصت‌ها و تهدیدات متوجه شدیم در بخش جمعیت، استان بجای رشد صعودی بیشتر به سمت پیری حرکت می‌کند که یک تهدید است و باید آسیب شناسی شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در گیلان تصریح کرد: اقتصاد و معیشت مردم که پایه کشاورزی و گردشگری بوده است. طی دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا این بخش هم رونق چندانی نداشت. همچنین در جهت آبزی پروری قصد داریم هاب ساحل خزر را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در بخش کیوی و محصولات کشاورزی باید شناسنامه دار شوند و در آنصورت محل تولید، تولید کننده و… مشخص می‌شود. با ثبت یونسکو شدن چای، این محصول را در جهان شناسنامه دار کردیم؛ در برنج هم به دنبال این کار هستند.

عباسی با بیان اینکه پسماند یک ابر چالش بوده و همیشه در اولویت امور بوده، گفت: نه تنها در سایت سراوان بلکه در بقیه شهرستانها هم باید به فکر چاره بود.

استاندار گیلان گفت: حدود ۷۵۰ کارخانه نیمه فعال یا تعطیل در استان داریم که حدود ۱۰۵ کارخانه احیا و فعال شد، پیش بینی کردم باید ۲۵۰ کارخانه دیگر هم فعال شود.

عباسی گفت: هشت سال مسکن در استان خوابیده بود، مسکن مهر هم با اتمام دولت دهم مورد توجه قرار نگرفت و باعث جهش قیمت‌ها شد. علاوه‌بر این اغلب پروژه‌های عمرانی متوقف شدند و پل‌های ارتباطی تخریبی همانطور نیمه کاره رها شده‌اند.

وی با بیان اینکه اصل محیط زیست در استان گیلان به عنوان استان گردشگری و کشاورزی بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد:  تالاب انزلی، گوهررود و زرجوب که شدت آلودگی آنها نگران کننده بود؛ همزمان با سفر اخیر رئیس جمهور به گیلان شخصا در حاشیه دو رودخانه حاضر شد و بلافاصله به معاون اجرایی دستور داد تا کارگروه انزلی، گوهررود، زرجوب تشکیل شد.

استاندار گیلان افزود: بی رحمانه‌ترین رفتارها را با این دو رودخانه شاهد هستیم، در دنیا تلاش‌ها بر این است که خانه‌های خود را در کنار رودخانه‌ها بنا کنند اما اینجا برعکس است.

عباسی با بیان اینکه زندان لاکان، مسکن مهر و تصفیه خانه رشت از مهمترین منابع آلودگی در رشت هستند،ادامه داد: تصفیه خانه شیرآبه در سراوان بصورت آزمایشی راه اندازی شده و تا سه لیتر در ثانیه را پوشش می‌دهد.

وی گفت: برای تصفیه خانه رشت ۵۰ میلیارد اعتبار پیش بینی شد که تاکنون ۲۰ میلیارد تومان پرداخت شده است؛ همچنین تصفیه خانه‌های صومعه سرا و انزلی هم اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است. مهمترین بخش تصفیه خانه شهر رشت است که در حال اجرا بوده است.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان گیلان بیان کرد: از محل تهاتر نفت تفاهم نامه با قرارگاه نوشتیم و آن را تنظیم کردیم که ۵۵۰۰ میلیارد تومان در عرض سه سال زمانبدی و برنامه ریزی شد. آلودگی سلامت مردم را به خطر می‌اندازد و لذا نباید منتظر اعتبارات ماند بلکه باید با کار جهادی پیش رفت.

عباسی بیان کرد: ۱۲۰ میلیارد تومان برای طرح آبخیزداری و ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای از بین بردن سنبل آبی در نظر گرفتیم. کارهای فوریت‌دار را زودتر شروع کردیم. رودخانه‌های زرجوب وگوهر رودو تالاب باید احیا شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه مدیریت جهادی برگرفته از اخلاق اسلامی است، گفت: حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی را باید به صورت جدی در دستورکار قرار دهیم.

عباسی گفت: در بخش کشاورزی در حال عبور به سمت مدرن هستیم و ۸۰ درصد به صورت مکانیزه انجام می‌شود، در بحث زهکشی لازم است که نشاء را به صورت دستی انجام دهند. بارندگی‌ها کاهش یافته باعث کاهش ذخیره مصرفی هم شده است. با تشکیل قرارگاه جهادی در خصوص حق آبه،بحران مدیریت شد.

وی در خصوص پروژه‌های استان اضافه کرد: سدهای لاستیکی در حال اجراهستند،احداث پلرود هم شدت گرفته و شفارود هم معضل پرداخت حقوق حل شده، باید آبندان‌ها را حفظ کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت راه آهن رشت به آستارا گفت: افتخار می‌کنیم مقام معظم رهبری در خصوص راه آهن رشت آستارا متذکر شدند، بلافاصله جلسات متعددی برگزار شد و از محل تهاتر نفت پیگیری، اجرا و درمان رو شروع کند.

انتهای پیام/ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار