کد خبر : 77558
تاریخ انتشار : جمعه 5 فروردین 1401- 05: 22

خطیب جمعه تهران:

مردم رشت در تشییع پیکر آیت الله رودباری سنگ تمام گذاشتند

مردم رشت در تشییع پیکر آیت الله رودباری سنگ تمام گذاشتند

آیت الله خاتمی گفت: مردم رشت در تشییع پیکر این عالم سنگ تمام گذاشته و بار دیگر وفاداری خود را به دین و روحانیت ابراز کردند.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله سیّد احمد خاتمی، امروز ۵ فروردین ۱۴۰۱ در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان گفت: اولیاءالله خود را برای دعای ابوحمزه ثمالی که خواندن آن در ماه مبارک رمضان سفارش شده آماده می‌کردند و اسامی بزرگانی که دعای ابوحمزه را در نماز شب می‌خواندند وجود دارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیات توحیدی قرآن، تصریح کرد: معرفت به صفات خدا در معرفت‌افزایی انسان تأثیرگذار است. از جمله این صفات، علم خدا به جهان هستی است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به توصیه امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «عالم محضر خداست؛ در محضر خدا معصیت نکنید»، گفت: اینکه خدا همواره انسان را می‌بیند می‌تواند هویت انسان را زیر و رو کند. این باور در عرصه‌های مختلف اثرگذار است و باعث می‌شود انسان احساس تنهایی و غربت نکند.

وی در ادامه با اشاره به شعار سال، اظهار کرد: حدود ۱۰ سال است که رهبر معظم انقلاب در نامگذاری‌های سال روی مسائل اقتصادی تکیه دارند؛ علت آن هم این است که دشمن درصدد ضربه زدن از کانال اقتصاد است و این تدبیر معظم له، توطئه دشمنان را ناکام می‌گذارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از فشار معیشتی به عنوان یکی از تلخی‌های سال ۱۴۰۰ یاد کردند، ادامه داد: رنج مردم، رنج رهبر معظم انقلاب است و همان‌طور که ایشان گفتند علاج مشکلات با صبر و گذشت زمان رخ خواهد داد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری، ترسیم نقشه راه برای مسئولان و مردم است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه دشمن در حال تلاش برای پمپاژ یأس پراکنی است، این در حالی است که عناصر امیدآفرینی در کشور موج می‌زند، افزود: نخستین عنصر امیدآفرین، کمک خداست که همواره بوده و از این به بعد هم ان‌شاءالله خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: عنصر دوم امید، وجود مردمی مؤمن و وفادار به انقلاب است. دشمن ۴۴ سال تلاش کرد تا مردم را از انقلاب جدا کند، اما نتوانست و نخواهد توانست.

وی، یکی از عناصر امیدآفرینی را تجربه‌های گذشته دانست و گفت: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت «ما در فشار حداکثری شکست مفتضحانه خوردیم». به آنها می‌گویم سال ۱۴۰۱ هم منتظر شکست‌های مفتضحانه دیگر باشید.

امام جمعه موقت اظهار کرد: عنصر دیگر امیدآفرینی ظرفیت‌های بی‌بدیل کشور از جمله نیروی انسانی، ذخایر عظیم نفت و گاز، قدرت دفاعی و موشکی و روحیه انقلابی مردم است.

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: در صدر همه عناصر امیدآفرین، رهبری فقیه، سیلی خورده قبل از انقلاب، رزمنده دوره‌های بحرانی جنگ، مدیر و مدبر، حکیم و دوراندیش امام خامنه‌ای وجود دارد که با این عناصر امیدآفرین، جایی برای یأس وجود ندارد.

وی با تسلیت ارتحال آیت‌الله ری‌شهری(ره)، گفت: اخیراً چهار عزیز دیگر را از دست داده ایم؛ مرحوم آیت‌الله العظمی علوی گرگانی مرجع انقلابی که همواره وفادار به نظام و انقلاب بود.

خطیب جمعه تهران خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله سیدمجتبی رودباری که از علمای محبوب استان گیلان و از شاگردان امام در قم و نجف بود را از دست دادیم.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه حوزه علمیه او در رشت حوزه‌ای انقلابی بود، اظهار کرد: مردم رشت در تشییع پیکر این عالم سنگ تمام گذاشته و بار دیگر وفاداری خود را به دین و روحانیت ابراز کردند.

وی در ادامه افزود: مرحوم آیت‌الله سید محمد فقیه نی‌ریزی که از چهره‌های انقلابی و از نمایندگان مجلس خبرگان از استان فارس بود را نیز از دست دادیم و چهارمین چهره هم مرحوم حجت الاسلام سید محسن شفیعی از خوزستان بود که مقام معظم رهبری از ایشان به عنوان امید آینده نام بردند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه مرحوم آیت الله ری شهری(ره) در کنار شما در صف اول نمازجمعه می‌نشست، گفت: ایشان با تمام وجود ولایتمدار و مرد کارهای بزرگ بود.

وی در ادامه از خدمتگزاران نوروز از جمله پلیس، پرسنل بیمارستان‌ها، اورژانس، هلال احمر، صداوسیما و حمل و نقل قدردانی کرد.

خطیب جمعه تهران خطاب به مسئولان گفت: توصیه می‌کنم پس از تعطیلات، یکی دو روز نخست کار را به عید دیدنی سپری نکنند و بلافاصله به خدمت بپردازند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

جانباز۵۵٪ شنبه , ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰:۳۹

باسلام بایدخدمت جناب آقای سیداحمدخاتمی عرض کنم که مردم بخاطر ولایت مداری ودوست داشتن مرحوم حضرت آیت الله رودباری سنک تمام گذاشتندنه بخاطراینکه شخص شماکه ازمردم رشت تشکر کنیداتفاقآدرسراسراستان گیلان حضورداشتندبرای اینکه حضرت آیت الله رودباری عالمی ربانی وخداترس متعهد وساده زیست ویکرنگ بودندبنده دوبار زیارت ایشان شرفیاب شده بودم اولیاء الله بودندروح شان شادیادشا ن برای همیشه مانده گارخداوند ایشان راباشهدای صدراسلام مهشورگرداند

جانباز۸سال دفاع مقدس شنبه , ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰

سلام واقعا بایدعرض کنم جزمقام معظم رهبری که ولایت ازجانم امام عصررادارندبقیه علمای حاضر مانمیتوانندهمانندحضرت آیت الله رودباری باشندواقعاشخصیت بزرگی بودندخرارحمتشان کند

رفتن به نوار ابزار