کد خبر : 25223
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 اردیبهشت 1397- 38: 16

مسئولان از انتصاب افراد کهنسال و جناحی پرهیز کنند

مسئولان از انتصاب افراد کهنسال و جناحی پرهیز کنند

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه مسئولان باید به جوانان اعتماد کنند گفت: مسئولان کشور نباید افراد را صرفاً به دلیل هم حزب و هم جناح بودن به عنوان مدیر انتخاب کنند.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الامسلام والمسلمین غلامحسن تسخیری امشب در مراسم جشن بزرگداشت مقام حضرت فاطمه اخری(س) در رشت با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم مسائلی را بیان کرده است که برای زندگی انسان درس و عبرت باشد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم دو زن را به عنوان زنان خیانتکار معرفی کرده‌ است عنوان داشت: این که ما فرزند چه کسی هستیم مهم نیست بلکه این اندیشه و تفکر ما است که ما را معرفی می‌کند.

تسخیری با اعلام اینکه خداوند متعال زن حضرت نوح(ع) و زن حضرت لوت(ع) را زنانی جهنمی معرفی کرده است ابراز داشت: این دو زن همسر پیامبران بودند اما قرآن آن‌ها را خیانتکار و مثالی برای کفار معرفی کرده است‌.

وی با تاکید بر اینکه همسران حضرت نوح(ع) و لوت(ع) به همسرانشان خیانت فکری می‌کردند تصریح کرد: این دو زن از شوهرانشان جاسوسی می‌کردند و کارهای آن‌ها را به دیگران می‌گفتند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه همسر فرعون از منظر قرآن کریم یکی از زنان بهشتی است گفت: این زن در رفاه کامل زندگی می‌کرد اما همواره از ظلم و جور همسرش به خدا شکایت می‌کرد.

تسخیری ضمن تشریح چگونگی شهادت همسر فرعون خاطرنشان کرد: زمانی که او از ظلم فرعون تبعیت نکرد، فرعون او را در وسط میدان شهر به میخ کشید و سنگ بزرگی را روی سینه او قرار دارد تا او زجرکش کند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه فرعون در قرآن کریم نماد ظلم، فساد و طاغوت است خاطرنشان کرد: انسان‌ها باید همواره در مقابل ظلم طاغوتیان ایستادگی کرده و در برابر فرامین آن‌ها سر خم نکنند.

وی با اعلام اینکه حضرت امام رضا(ع) ۴ خواهر داشت که نام هر ۴ نفر را فاطمه نهاده بودند افزود: در زمان خلفای عباسی گیلان و دیلمان منطقه امنی برای علویان به حساب می‌آمد به همین دلیل حضرت فاطمه اخری(س) همراه با سایر برادرانشان به این مکان آمدند.

تسخیری با بیان اینکه اینکه حضرت فاطمه اخری(س) خواهر تنی امام رضا(ع) بود و در سن ۲۴ سالگی به لقاء‌الله پیوست ابراز داشت: مردم رشت باید توجه بیشتری نسبت به این بقعه متبرکه داشته باشند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به تقارن میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) و بزرگداشت حضرت فاطمه اخری(س) اظهار داشت: هردوی این امامزادگان بزرگوار در دوران جوانی گرفتار ظلم طاغوتیان شدند.

وی با تاکید بر اینکه امروز به قشر جوان کمتر توجه می‌شود تصریح کرد: جوانان امروز کشور ما افرادی تحصیلکرده هستند که متاسفانه به دلیل حضور برخی مسئولان مسن و از کارافتاده از آن‌ها استفاده نمی‌شود.

تسخیری با بیان اینکه عدم استفاده از جوانان سبب افزایش بیکاری و کاهش آمار ازدواج می‌شود عنوان داشت: جوانان امروز کشور ما ظرفیت‌های بالایی دارند که باید توسط مسئولان حمایت شوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اعلام اینکه محبوب‌ترین مخلوقات نزد خداوند جوانی است که عبادت او را انجام دهد ابراز داشت: حضرت علی‌اکبر(ع) دارای صفات مشابهی با حضرت محمد(ص) بود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید به جوانان اعتماد کنند خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) با کمک جوانان مکه را فتح کرد و سپس هم فرد جوانی با ۲۱ سن را به عنوان فرماندار مکه انتخاب کرده و خودش به مدینه بازگشت.

تسخیری با انتقاد از حضور مدیران کهنسال و پیر در مسندهای وزارت و مدیریت کشور خاطرنشان کرد: مسئولان کشور نباید افراد را صرفاً به دلیل هم حزب و هم جناح بودن به‌عنوان مدیر انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه طبق روایت، حضرت رسول اکرم(ص) زیاد بودن سن برای افراد شایستگی محسوب نمی‌شود اظهار داشت: امروز جوانان تحصیلکرده ما می‌توانند چرخ اقتصاد کشور را به حرکت درآورند./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار