کد خبر : 25475
تاریخ انتشار : شنبه 22 اردیبهشت 1397- 17: 9

مسئولان کشور خروج آمریکا از برجام را به فرصت تبدیل کنند

مسئولان کشور خروج آمریکا از برجام را به فرصت تبدیل کنند

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی گفت با تأکید بر اینکه امروز قوای سه‌گانه کشور در امتحان بزرگی قرار گرفته‌اند گفت‌:‌ مسئولان باید با تکیه بر داشته‌های داخلی مسئله خروج آمریکایی‌ها از برجام را به فرصت تبدیل کنند.

به گزارش گیلانستان،حسن خسته‌بند ایران دارای ذخایر عظیم انسانی و مواهب طبیعی است بنابراین مسئولان کشور باید با ارائه راهکارهای ویژه، خروج آمریکایی‌ها از برجام را به فرصتی برای پیشرفت کشور تبدیل کنند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری را نتیجه تجربیات حداقل نیم قرن مبارزات و بینش سیاسی عمیق ایشان عنوان کرد و افزود:‌ مقام معظم رهبری با این سخنان بر لزوم هوشیاری مسئولان در برابر ظاهر عادی و لبخندهای سیاسی اروپایی‌ها تأکید کردند.

خسته‌بند اروپایی‌ها را از هر نظر در چمبره و سلطه آمریکا اعلام کرد و بیان داشت:‌ از آن‌جا که این کشورها در بسیاری از امور نظیر حوزه‌های سیاسی و اقتصادی به آمریکایی‌ها وابستگی دارند بنابراین تغییر رویه از سوی آنان در جهت منافع استکبار و صهیونیست دور از ذهن نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس بر نظارت مجلس حین انجام مذاکرات وزارت خارجه با اروپایی‌ها تأکید کرد و ابراز د‌ا‌شت:‌ به اعتقاد بنده حضور تنی چند از نمایندگان مجلس در کنار تیم وزارت خارجه جهت ارائه مشاوره برای گفت‌و‌گو با اروپایی‌ها بسیار می‌تواند مفید واقع شود.

وی با بیان اینکه با بدعهدی آمریکایی‌ها برخی باید ساده‌لوحی خود را در مورد این کشور کنار بگذارند عنوان کرد:‌ با اتفاقات اخیر اگر هنوز هم افرادی با گرایشات دوستی و ارتباط با آمریکا در مناصب مختلف کشور حضور دارند باید هرچه زودتر از مناسب خود برکنار و پاک‌سازی‌ شوند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس افرادی را که دل به آمریکا داده‌اند خائن اعلام کرد و اظهار داشت: ‌با توجه به رفتار دولت آمریکا و عدم انجام تعهدات، فضا برای همگان کاملاً روشن و مسائل شفاف شده است بنابراین جای هیچ‌گونه شبهه‌ای در مورد آمریکایی‌ها باقی نمی‌ماند.

خسته‌بند یکی از دلایل اصلی طرح برنامه‌ جامع اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری را آینده‌نگری ایشان دانست و تصریح کر‌د:‌ با وجود تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم پیاده‌سازی اهداف اقتصاد مقاومتی مسئولان نتوانستند عملکرد قابل قبولی را در این مورد ارائه دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه مبنای برنامه‌های امسال باید بر اساس اهداف اقتصاد مقاومتی تدوین و اجرا شود افزود:‌ باید از توان و نبوغ جوانان کشورمان در عرصه‌های علمی نظیر فناوری نا‌نو،‌ سلول‌های بنیادی،‌ هوا فضا و دها مورد دیگر به نحو احسنت استفاده کنیم.

وی تأمین برخی نیازها‌ کشور در بازارهای جدید را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت:‌ وزارتخانه‌های امور خارجه و بازرگانی برای تأمین برخی از نیازهای وارداتی کشور به‌جای توجه صرف به اروپایی‌ها باید با تعمیق روابط چندجانبه با سایر کشورهای دیگر وارد عرصه مبادلات تجاری شوند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس بحث خود تحریمی در سیستم مدیریتی کشور را زیان‌بخش دانست و تصریح کرد:‌ دادن برخی امکانات دولتی نظیر زمین‌های منابع طبیعی شمال برای کشت و زرع به جوانان اقدامی اثرگذار در جهت استفاده بهینه از منابع موجود و ایجاد فرصت‌های شغلی است.

خسته‌بند استفاده از امکانات و استعدادهای بالقوه هر کدام از استان‌ها را بسیار ضروری ارزیابی کرد و اظهار داشت:‌ اعطای اختیارات بیشتر به استانداران و مدیران در امر تصمیم‌گیری می‌تواند علاوه بر توسعه مناطق مختلف در رشد اقتصادی کشور نیز تأثیرگذار باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار