کد خبر : 47279
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 بهمن 1398- 48: 17

مسمومیت ۱۹ نفر در گیلان با گاز مونوکسید کربن؛ تلاش‌ها برای امدادرسانی به مردم ادامه دارد

مسمومیت ۱۹ نفر در گیلان با گاز مونوکسید کربن؛ تلاش‌ها برای امدادرسانی به مردم ادامه دارد

طبق اعلام مرکز اورژانش و فوریت‌های پزشکی گیلان، ۱۹ نفر در استان با گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت شدند از طرفی تلاش عوامل امدادی و پزشکی برای خدمات‌رسانی به مردم و حادثه‌دیدگان در برف ادامه دارد.

به گزارش گیلانستان بر اساس آخرین گزارشاتی که از سوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان منتشر شده است ۱۹ نفر در استان با گاز مونواکسید کربن دچار مسمومیت شدند از طرفی تلاش عوامل امدادی و پزشکی اورژانس برای خدمات‌رسانی به مردم و حادثه‌دیدگان در برف و کولاک همچنان ادامه دارد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از انجام ۹۸۴ مورد امداد‌رسانی به مردم استان خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر ۱۹ نفر در گیلان با گاز مونواکسید کربن دچار مسمومیت شدند از طرفی فرآیند امدادرسانی به مردم مناطق مختلف استان در حال پیگیری است.

پیمان اسدی با بیان اینکه از ۷ صبح روز دوشنبه ۲۱ بهمن تا ۱۰صبح پنجشنبه ۲۴ بهمن، ۳ هزار و ۷۶۴ بار زنگ واحد ارتباطات مرکز پیام اورژانس استان گیلان به صدا در آمده است تصریح کرد: از کل مأموریت‌های انجام شده توسط مرکز اورژانس استان گیلان تاکنون ۱۴۵ مورد مختص حوادث برفی بوده است.

وی از امدادرسانی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان به مردم سراسر استان در حوادثی نظیر سرخوردگی‌ها، سقوط و بروز تروما در اثر برف سخن گفت و ابراز داشت: در چند روز اخیر که شاهد بارش برف سنگین بودیم ۲۶ نفر از مادران باردار توسط فوریت‌های پزشکی استان گیلان به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان انتقال ۸۲ بیمار بین مراکز درمانی استان توسط مرکز MCMC اورژانس گیلان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: به تمام مردم و شهروندان توصیه می‌شود در هنگام بارش برف و مواقع یخبندان تا جایی که امکان دارد از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

اسدی پرهیز از تردد با وسیله نقلیه فاقد لاستیک یخ‌شکن یا زنجیر چرخ در مواقع یخبندان و لغزندگی سطح معابر را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود و انباشت مقادیر زیادی برف، کودکان و افراد سالخورده در زمان لغزندگی معابر و کوچه‌ها حتی‌الامکان از منزل خارج نشوند.

وی با بیان اینکه پرتاب گلوله برفی ممکن است منجر به جراحت، کوری و خسارات مالی در افراد شود پرهیز از این کار را لازم و ضروری خواند و گفت: به منظور پیشگیری از کمبود اکسیژن و تولید گازهای مضر در روزهایی که برودت هوا زیاد است‌، وسایل گرمایشی منازل و محل کار باید متناسب با حجم هوای محیط و نحوه تهویه آن تنظیم شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار