کد خبر : 23473
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 اسفند 1396- 03: 3

منشأ بسیاری از بیماری‌ها و استعمال مواد مخدر سیگار است

منشأ بسیاری از بیماری‌ها و استعمال مواد مخدر سیگار است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه منشأ بسیاری از بیماری‌ها و استعمال مواد مخدر سیگار است گفت: جامعه باید آگاهانه مصرف مواد دخانی را کم کند.

به گزارش گیلانستان، منوچهر جمالی امروز در گفت‌وگویی با اشاره به تصویب طرح آزادسازی قلیان در قهوه‌خانه‌های مجوز دار کشور اظهار کرد: بنده معتقدم که هرچقدر قلیان در کشور کمتر مصرف شود برای جامعه بهتر است.

وی بر لزوم کاهش دخانیات باهدف افزایش سلامت در جامعه تأکید کرد و افزود: متأسفانه واقعیت جامعه بیانگر مسئله‌ای دیگر است و روزبه‌روز مصرف مواد دخانی ازجمله قلیان در حال افزایش است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه چندین میلیون نفر در کشور از مواد دخانی مصرف می‌کنند و نمی‌توان آن‌ها را به ترک سیگار و مواد دخانی وادار کرد گفت: باید با ایجاد راهکار و یا سیاستی جامع و درست جامعه را آرام‌آرام از مصرف مواد دخانی دور کنیم.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه جامعه باید آگاهانه مصرف مواد دخانی را کم کند خاطرنشان کرد: تبلیغ ما عدم استفاده از مصرف سیگار در کشور است چون بسیاری از بیماری‌ها منشأ مواد دخانی دارند و سالانه عده‌ای زیادی در کشور براثر مواد دخانی دچار بیماری ازجمله سرطان می‌شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به واردات بخشی از توتون موردنیاز کشور از خارج کشور گفت: از طرفی دیگر نگرانی‌هایی در رابطه با افزایش بیکاری ناشی از تعطیلی شرکت‌های دخانیاتی وجود دارد و باید به‌گونه‌ای عمل شود که به اشتغال جامعه نیز آسیب نرسد. / فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار