کد خبر : 44962
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 آذر 1398- 53: 16

موزه دفاع مقدس گیلان روایتگر رشادت قهرمانانی ‌چون «شهید املاکی» است

موزه دفاع مقدس گیلان روایتگر رشادت قهرمانانی ‌چون «شهید املاکی» است

موزه دفاع مقدس گیلان که رشادت رزمندگانی همچون سردار املاکی و شهید بیگلو را به تصویر می‌کشد با سرعت قابل قبولی در حال تکمیل است.

به گزارش گیلانستان استان گیلان در طول دوران دفاع مقدس ۸ هزار شهید را برای حفظ کیان کشور تقدیم انقلاب کرده است که امروزه بزرگانی همچون سردار املاکی و شهید بیگلو نه تنها افتخار گیلان بلکه تبدیل به قهرمانان ملی نیز شده‌اند.

موزه دفاع مقدس مکانی برای نشان دادن رشادت‌های رزمندگان انقلاب است از این رو ساخت و تجهیز آن در کمترین زمان ممکن از اهمیت بالایی برخوردار است و موزه دفاع مقدس گیلان نیز در راستای همین نگاه با سرعت قابل قبولی در حال تکمیل است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان ظهر امروز در نشستی با موضوع موزه دفاع مقدس استان در رشت اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب حفظ آثار جنگ در برخی شهرها و مناطق جنگی را ضروری دانستند لذا ما وظیفه داریم که در این راستا تمامی امکانات خود را به کار گیریم.

عباس بایرامی با بیان اینکه استان گیلان در دوران دفاع مقدس ۸ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است خاطرنشان کرد: ۲۲ شهید مدافع حرم، ۲۵ هزار رزمنده سرباز، ۲۴ هزار جانباز و بیش از ۲ هزار آزاده تنها بخشی از رشادت و جانفشانی‌های مردم استان گیلان در دوران دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: موزه انقلاب اسلامی در تهران احداث شده است که در آن از اِلمان‌های جذاب و خوبی استفاده شده و بخشی از این موزه نیز متعلق به رزمندگان گیلانی است و رشادت‌های آنها را به مردم نشان می‌دهد.

وی در رابطه با مکان موزه دفاع مقدس در گیلان گفت: اکثر استان‌های کشور بهترین نقاط خود را به موزه دفاع مقدس اختصاص دادند از این رو زمین ۱۰ هکتاری موزه دفاع مقدس گیلان نیز در بهترین نقطه گردشگری استان واقع شده است تا قابلیت برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی را داشته باشد.

بایرامی با بیان اینکه تاکنون ۱۵ موزه دفاع مقدس در کشور افتتاح شده است خاطرنشان کرد: در ساخت موزه دفاع مقدس گیلان سعی بر این بود که بخش زیادی از چشم‌اندازی که یک توریست انتظار دارد ببیند را در مطالعات خود بگنجانیم.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان جهاد سازندگی گیلان در تمام جهات به‌ویژه در حوزه آبی نقش‌آفرینی مؤثری داشتند و تمام این موارد در موزه دفاع مقدس گیلان لحاظ شده است افزود: برای تکمیل موزه دفاع مقدس گیلان حدود ۱۵ هزار متر ابنیه نیاز داریم و برای فضای بیشتر از این مقدار نیز سوژه و برنامه داریم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان ابراز داشت: گیلان تنها استانی است که تا هزار و ۵۰۰ کامیون برای پشتیبانی از رزمندگان به جبهه‌ها ارسال کرده که جزو استثنائات جنگ است و ما باید این سوژه‌های ناب را به مردم نشان دهیم.

وی با اشاره به فهرست سوژه‌های پیشنهادی جهت اجرا در مرکز فرهنگی دفاع مقدس گیلان بیان کرد: در موزه دفاع مقدس گیلان سوژه‌هایی نظیر تنها استاندار شهید کشور، تنها وزیر دفاع شهید کشور، فعالیت تروریستی زیاد گروهک‌ها در استان و درصد بالای شهدای ترور نسبت به کل کشور را در معرض دید مردم قرار خواهیم داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه دفاع مقدس نشانه حیات مجدد ملتی بود که در طول تاریخ همواره آزادانه زندگی کردند گفت: تمام کشورهای توسعه‌یافته دنیا برای کسانی که جهت حفظ کیان و اقتدار کشور جانفشانی کردند و هزینه دادند خدمات مختلف ارائه می‌دهند.

محمدعلی محمدی با اشاره به اینکه رزمندگان کشور ما در طول ۸ سال دفاع مقدس بدون امکانات در مقابل حداقل ۴۰ کشور دنیا ایستادند بیان کرد: موزه دفاع مقدس زمینه‌ نشان دادن روحیه رزمندگان ما در دوران جنگ به نسل بعد را فراهم می‌کند و برای حفظ هویت آن دوران از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

وی به شهرداری رشت پیشنهاد داد که در میدان شهدای ذهاب مجسمه‌ تعدادی از شهدای گیلانی را احداث کرده یا میدانی را به اسم شهدا نامگذاری کنند و خاطرنشان کرد: اقدامات کنونی کافی نیست و بایستی از تجربه‌های موفق و شایسته همه جای دنیا و کشور استفاده کنیم.

محمدی با اشاره به رشادت‌های بی‌نظیر سردار املاکی اظهار داشت: موزه دفاع مقدس گیلان می‌تواند تجلی مجاهدت و رشادت‌های شهید املاکی، بیگلو و سایر شهدای استان باشد و باید شهدای خود را به‌خوبی به همه مردم نشان دهیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار