کد خبر : 44835
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 آذر 1398- 31: 16

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان:

ناوگان حمل و نقل عمومی گیلان فرسوده است

ناوگان حمل و نقل عمومی گیلان فرسوده است

ناوگان حمل و نقل عمومی گیلان اعم از بخش مسافر و حمل کالا و بار با عمر متوسط ۲۴ سال فرسوده شده است از طرفی به دلایل متعدد نظیر ناتوانی مالکان برای بازپرداخت تسهیلات بانکی خبری هم از اجرای طرح نوسازی در آن نیست.

به گزارش گیلانستان عواملی نظیر شرایط بد اقتصادی، عدم وجود منابع مالی، بالا بودن قیمت خودروهای جدید و ناتوانی مالکان برای بازپرداخت تسهیلات بانکی بر روی روند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گیلان که شدیداً فرسوده شده اختلال ایجاد می‌کند تا جایی‌ که در حال حاضر هیچ خبری از نوسازی در این استان نیست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان صبح امروز در جمع خبرنگاران طول عمر ناوگان حمل و نقل عمومی استان در بخش کالا، بار و مسافر را حدود ۲۴ سال اعلام کرد و اظهار داشت: حتی اگر به رانندگان و مالکان چنین خودروهای فرسوده‌ای تسهیلات لازم بانکی نیز تعلق گیرد آن‌ها توان پرداخت اقساط تسهیلات را ندارند.

محمدرضا نازک‌کار از اقدام ویژه وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای برطرف شدن مشکل به‌وجود آمده در مسیر اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و تصریح کرد: گفت‌وگو و مذاکره با خودروسازان و بانک‌های عامل شروع شده است و امیدواریم موانع اجرای این طرح برطرف شود.

وی با بیان اینکه طرح تعویض لاستیک خودروهای سنگین ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی از تابستان گذشته در استان گیلان آغاز شده است ابراز داشت: این طرح با هدف کمک به چرخه اقتصادی خانواده بزرگ حمل و نقل به‌‌ویژه در بخش حمل و نقل عمومی کالا، بار و مسافر اجرا می‌شود و فرآیند آن همچنان در گیلان ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان اعطای لاستیک به رانندگان متقاضی پس از دریافت حواله و گذراندن مراحل پیمایش را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی و وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی اجرای این کار هستند که به موجب آن لاستیک با قیمت مصوب دولتی بین رانندگان توزیع می‌شود.

نازک‌کار آخرین اقدامات و برنامه‌های انجام شده در گیلان برای شناسایی و سپس برطرف کردن نقاط پرحادثه در محورهای مواصلاتی استان را برشمرد و گفت: ۲ تیم متشکل از کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه انجام این طرح را بر عهده دارند و تاکنون ۹۷ نقطه پرحادثه توسط آنان مورد شناسایی قرار گرفته است.

وی شناسایی نقاط پرحادثه ترافیکی در بازه زمانی کوتاه مدت و تلاش برای برطرف کردن نقایص آن از طریق انجام عملیات فنی و مهندسی توسط کارشناسان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حال حاضر برطرف کردن نقیصه در ۳ نقطه پرحادثه استان به پایان رسیده است و ۲۳ نقطه دیگر نیز برای انجام مطالعات در دست مهندسان مشاور قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه انجام عملیات فنی و مهندسی و برطرف کردن مشکلات نقاط پرحادثه فرآیندی زمان‌بر و پرهزینه است اظهار داشت: با توجه به اینکه در ۲۳ نقطه پرحادثه گیلان مطالعات اولیه تا حدود بسیار زیادی به پایان رسیده است به‌زودی فعالیت فنی و مهندسی پیمانکاران ذی‌صلاح در آن‌ها آغاز می‌شود.

نازک‌کار گردشگرپذیر بودن، تراکم بسیار زیاد راه‌ها در گیلان و مقام تقریباً نخست استان در کشور از این حیث را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در حال حاضر استان گیلان دارای ۱۴ هزار کیلومتر مربع مساحت است و به غیر از راه‌های ییلاقی و مسیرهای بین مزارع چیزی در حدود ۱۱ هزار کیلومتر جاده قابل تردد در آن وجود دارد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار