کد خبر : 68918
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1400- 01: 11

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت:

نباید بعد از تغییر یک معاون کل ساختار شهرداری زیر سئوال برود

نباید بعد از تغییر یک معاون کل ساختار شهرداری زیر سئوال برود

.

به گزارش گیلانستان، دویست و شصت و پنجمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با حضور رئیس، اعضا و مشاورین کمیسیون‌ با دستور بررسی پروژه های سرمایه گذاری با محوریت پروژه تقاطع غیر همسطح میدان ولی عصر (عج) و امام علی (ع) برگزار شد.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه این جلسه حسب ضرورت پروژه های عمرانی شهر تشکیل شده است، اظهار داشت: حوزه عمرانی و سرمایه‌گذاری شهرداری رشت پیگیر برگزاری این جلسه برای بررسی روند پروژه ها بودند.

سید امیر حسین علوی با اشاره به اینکه پروژه‌های بزرگی را در یک سال اخیر در برنامه داشته ایم و برخی ها پیشرفت مناسبی داشتند، اذعان داشت: پروژه‌های حوزه پسماند، ممیزی نوین املاک، بازگشایی مسیر و خیابان غذا باید جمع بندی شوند.

رئیس کمیسیون عمران گفت: دو پروژه بازگشایی مسیر در منطقه یک هستند و پروژه بازگشایی بلوار امام علی (ع) نیز باید شیوه عملکرد مالی اش مشخص شود و با مصوبه شورا مقایسه گردد.

علوی با بیان اینکه باید تکلیف پروانه پروژه نیز مشخص شود، تصریح کرد: باید مشخص شود که آیا ثبت و ضبط این موارد به درستی انجام می شود و برای آن پروژه یک حساب مشخصی باز شده است.

وی با اذعان به اینکه این پروژه اعتبارش مشخص است، خاطر نشان کرد: این پروژه با تملک و احداث اش ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است و در بازه زمانی که برای این پروژه در نظر گرفته شده بود باید محاسبات لازم انجام میگرفت.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت بیان داشت: چرا باید برای پروژه، برآورد مالی‌ای صورت بگیرد که حتی نتوانیم صورت وضعیت های پروژه را پرداخت کنیم.

علوی با بیان اینکه سوق دادن بیش از حد به تهاتر، شهرداری را دچار مشکل میکند، افزود: ما اگر تهاتر و تقسیط را بزرگ بگیریم برای این پروژه چیزی نمیماند و باید از لحظه محاسبه درآمد پروژه را مشخص کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید بین مسئولان شهرداری هماهنگی وجود داشته باشد، تصریح کرد: مصوبه شورا می‌گوید که از درآمد ۸۰ درصد برای سرمایه‌گذار و ۲۰ درصد برای شهرداری است و میبایست مسئولان شهرداری به این مصوبه عمل کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار