کد خبر : 66935
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400- 51: 11

مدیر کل ارشاد گیلان:

نقش رسانه در شایسته گزینی/ شاخصه های انتخاب اصلح تبیین شود

نقش رسانه در شایسته گزینی/ شاخصه های انتخاب اصلح تبیین شود

مدیر کل ارشاد گیلان با اشاره به نقش مهم رسانه و فضای مجازی در گزینش و انتخاب اصلح از سوی مردم، گفت: باید شاخصه ها در این زمینه تبیین و تشریح شود.

به گزارش گیلانستان، فیروز فاضلی با اشاره به نزدیک شدن به برگزاری بزرگترین رویداد سیاسی و اجتماعی در کشور، اظهار کرد: ۲۸ خرداد ماه امسال بار دیگر ملت ایران به ویژه گیلانیان همیشه در صحنه پای صندوق‌های رأی حاضر و با حماسه‌ای دیگر به دشمنان نشان می‌دهند که همچنان پای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و امام راحل ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های رسانه و تأثیر آن در بخش و ابعاد مختلف یک جامعه اعم از سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بر کسی پوشیده نیست، گفت: در انتخابات نیز رسانه ظرفیت‌های بسیاری در ترغیب و تشویق مردم به حضور پای صندوق آرا و انتخاب اصلح و شایسته گزینی می‌تواند ایفا کند.

مدیر کل ارشاد گیلان در ادامه با اشاره به اینکه رسانه در رفتار انتخاباتی نیز تأثیرگذار است، افزود: با توجه به اینکه امروز با پیشرفت تکنولوژی رسانه جز جدایی ناپذیر زندگی افراد شده لذا در بخش‌های مختلف به ویژه در زمان انتخابات می‌توان از ظرفیت رسانه‌ها برای ایجاد شور انتخاباتی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه امروز با توجه به برنامه ریزی دشمن برای ناامید کردن مردم از انقلاب و نظام و کمرنگ کردن مشارکت‌ها باید از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد شور انتخاباتی در جامعه با وجود همه مشکلات استفاده کنیم، اضافه کرد: در این میان رسانه نقش مهمی ایفا می‌کند.

فاضلی همچنین بر لزوم رعایت اخلاق حرفه‌ای در انتقال اخبار در زمان انتخابات از سوی رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی تأکید و تصریح کرد: اخلاق و عدالت محوری، صداقت و صحت در انتشار اخبار از مهم‌ترین ویژگی‌ها و شاخصه‌ها خبرنگاران است که باید در ایام انتخابات بیش از گذشته به آن توجه شود.

وی با اشاره به نقش ارتباطی رسانه میان مردم و مسئولان، اظهار کرد: در ایام انتخابات نیز باید به این نقش توجه شده و در ایجاد شور و شعور و بلوغ سیاسی مردم و مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح رسانه‌های تلاش مضاعف کنند.

مدیر کل ارشاد گیلان با بیان اینکه رسانه‌های باید بسترهای مناسب برای شایسته گزینی و انتخاب اصلح را از سوی مردم هم در انتخابات ریاست جمهوری و هم شوراهای شهر و روستا را فراهم کنند، ادامه داد: رسانه باید با بررسی دقیق و بی طرفانه عملکرد داوطلبان و ارزیابی برنامه‌ها و توانمندی‌ها و همچنین تبیین و تشریح شاخصه‌های اصلح گزینی زمینه را برای انتخاب درست مردم فراهم کند.

وی با تأکید بر اینکه عدم دقت لازم از سوی رسانه‌ها در انتشار درست و دقیق اخبار فرصت را برای سو استفاده رسانه‌های خارجی و معاند فراهم می‌کند، افزود: امروز نیازمند وحدت و انسجام ملی هستیم زیرا دشمن به دنبال کاهش مشارکت در انتخابات است.

فاضلی حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را پشتوانه محکم برای رئیس جمهور آینده برشمرد و ادامه داد: قطعاً مشارکت همگانی تحولات جامعه را در جهت تقویت بنیه و اقتدار ملی، انسجام داخلی و برداشتن گام‌های بلند برای دستیابی به اهداف و آینده‌ای روشن رقم می‌زند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار