کد خبر : 68942
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1400- 58: 17

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان:

نوبت بندی و رها سازی آب کشاورزی در استان گیلان پایان یافت

نوبت بندی و رها سازی آب کشاورزی در استان گیلان پایان یافت

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به پایان آبگذاری و نوبت بندی آب کشاورزی در استان، گفت: آبگیری سد برای فصل آتی آغاز شده است.

به گزارش گیلانستان، وحید خرمی با بیان اینکه سال آبی امسال با کاهش بارندگی همراه بوده است، گفت: آمار کاهش بارندگی در سطح کشور به بیش از ۵۰ درصد و در گیلان به ۳۰ درصد رسیده است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان با تاکید بر اینکه کاهش بارندگی‌ها در سال جاری تأثیر قابل توجه‌ای در سطح ورودی سدها و دبی رودخانه‌ها داشته است، اظهار کرد: این شرایط شده شده تا نسبت به دو سال گذشته یک سوم آورد به ویژه در سد سفیدرود که سد اصلی استان بوده، داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به تغییرات بهمن ماه و پیش بینی‌های صورت گرفته در زمینه سال آبی، از ابتدای سال جاری با جلسات منظم و برنامه ریزی های دقیق برای مصارف استان گیلان بر اساس میزان آورد تهیه شد.

خرمی با بیان اینکه برنامه ریزی ها در کارگروه مدیریت کم آبی استان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است، اضافه کرد: بر اساس تقویم زراعی که سازمان جهاد کشاورزی اعلام کرد این برنامه ریزی ها مورد تصویب قرار گرفت.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان گیلان در ادامه با بیان اینکه هم اکنون دیگر آبیاری کشاورزی برای استان انجام نمی‌شود، گفت: نوبت بندی تهیه شده جهت آبیاری کشاورزی امسال اجرا و به پایان رسیده است.

وی به وضعیت سدهای تأمین کننده آب شرب استان اشاره و با تاکید بر اینکه این سدها در شرایط مناسبی قرار دارند، افزود: در حال حاضر ذخیره آب موجود کم نیست و نگرانی جهت تأمین آب شرب برای تصفیه خانه اصلی استان گیلان وجود ندارد.

خرمی با اشاره به اینکه میزان آب موجود در سد سفید رود در حال حاضر پایین‌تر از سال گذشته است، افزود: با توجه به پایان فصل کشاورزی، نگرانی وجود ندارد و آبگیری برای سال آتی شروع شده است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار