کد خبر : 28778
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 شهریور 1397- 07: 19

هتک حرمت و برهم زدن نظم همایش بزرگ ائمه جماعات رشت، توسط ۳ روحانی مسئول در گیلان! + جزئیات

هتک حرمت و برهم زدن نظم همایش بزرگ ائمه جماعات رشت، توسط ۳ روحانی مسئول در گیلان! + جزئیات

سخنان حجت الاسلام سیدحمید روحانی که مورد استقبال قریب به اتفاق جمع حاضر قرار گرفته بود، به مذاق ۳ تن از حاضران در جلسه خوش نیامد و موجب اعتراض آنان شد.

به گزارش گیلانستان، همایش ائمه جماعات و روحانیون استان گیلان در آستانه ماه محرم الحرام پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۱۴ شهریور) در سالن اجتماعات مصلی امام خمینی(ره) رشت با حضور جمع کثیری از طلاب و خطبای شهر برگزار شد.

سخنران اول این مراسم آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه درگیلان و امام جمعه رشت بوده که دقایقی از فضیلت این ماه و اهمیت عزاداری و سوگواری در آن به ایراد سخن پرداختند و سپس به دلیل مشغله کاری و شرکت در جلسه ای دیگر همایش را ترک نمودند.

سخنران دوم این برنامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بود که به جایگاه سخن رفته و دقایقی پیرامون لزوم عبرت گرفتن از تاریخ و بیان مشابهت آن زمان با روزگار معاصر به مواردی  اشاره داشتند.

حجت الاسلام روحانی در خلال صحبتهای خود  با اشاره به ضربات عده ای خاص بر پیکره روحانیت در طول تاریخ گفتند: “ضربه‌ای که امروز به حیثیت روحانیت وارد شده تاکنون در هیچ دوره ای حتی در دوره پهلوی و قبل از آن وجود نداشته است. امروز با دولتی مواجه هستیم که به ظاهر وجاهت روحانی دارد ولی با حیثیت روحانیت بازی کرده و این امر در طول تاریخ بی‌سابقه بوده و مردم توقع این امر را نداشتند. ایشان همچنین ادامه داد: روحانیون از رفتار دولت کنونی راضی نیستند و این امر باید برای مردم تبیین شود.”

این سخنان که مورد استقبال قریب به اتفاق جمع حاضر قرار گرفته بود، به مذاق ۳ تن از حاضران در جلسه خوش نیامد و موجب اعتراض آنان به سخنران مراسم گردید تا حدی که به علامت اعتراض، سالن اجتماعات را ترک کردند.

123

خروج معترضانه این ۳ روحانی یعنی آقایان جمال یاری مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان، سید ابوطالب حجازی رئیس ستاد اقامه نماز استان و کمال تجدد امام جمعه سنگر موجب حیرت بسیاری از روحانیون حاضر در جلسه شد و سر و صداهای برخواسته از این سه؛ علاوه بر ایجاد بی نظمی در مراسم، موجب هتک حرمت نشست مذکور و میهمان مدعو شد که اعتراض تعداد دیگری از روحانیون را به همراه داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۷
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حمید چهارشنبه , ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹

سلام آقای حجازی که اصلا حضور نداشت که قربان آقای یاری بود و یکی از معاونانش و آقای تجدد و چندتن دیگر از مبلغین.

صابر پنجشنبه , ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۹:۲۰

سلام
خخخخخخ
عجب جوکی گفتید
خوبه همه داشتند میدند که ایشون با چه ادبیاتی تندی داشت دم در داد میزد و اعتراض می کرد!

رضائی چهارشنبه , ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵

بی جهت نبوده است که حضرت آقا فریاد أین عمار سر داده‌اند. این افراد اگر در کربلا هم بودند، نه تنها امامشان را تنها می‌گذاشتند بلکه به لشگر کفر پیوسته و برعلیه امامشان شمشیر می‌کشیدند. دست مریزاد آقایان

علی چهارشنبه , ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵

سلام اتفاقا عکس حضور آقای روحانی رو دیدم انتظار داشتم در جلسه ای که باشن اعتراضاتی صورت بگیره،همین تابستون در جلسه ای که سخنران ایشون بودن وبنده حضور داشتم عده ای اعتراض به حق کردن چون ایشون ادبیات درستی رو به کار نبردن در انتقاد از رئیس جمهور،بنده مخالف آقای روحانی(رئیس جمهور)هستم اما نمیپسندم که کسی مخالف ایشون هستن وحرف حق هم داره اما بابیان وواژه های نادرست باعث بشن سخن به حاشیه بره و جاهای دیگه هم کسی بخواد انتقاد کنه از دولت به حرفشون توجه نشه،حرف حق را باید درست زد.البته سخنرانی امروزشون رو خبرندارم،یاعلی(ع)

احمد جمعه , ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۲:۲۵

البته من پسندیدم کار معترضان به سخنران را چون سخنران انگار یه عده بی سواد را گیر آورده بود و به شکل تحکیمی هر چی تودهنش بود به حضار می گفت انگار یک سری شهرستانی را گیر آورده بود . این خاصیت پایتخت نشین ها هست

حسن کربلایی شنبه , ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۸:۴۲

دکتر حمید روحانی یک استاد برجسته و تاریخ نگار است ، نظرش را گفته ،چرا به ایشان بی احترامی کردید، او صاحب نظر است ، در این روزگار که اینهمه به اسلام و قرآن و رهبری جسارت میشود ، چطور او حق ندارد نظرش را بیان کند؟ این سه نفر هم اگر فریاد زدن بلد هستند، در این سالهای پر از خیانت در بیت قربانی، یک بار سر او داد میزدند . این کثافت کاری های مجرد را چرا اعتراض نکردند، وقتی او لباس پوشید چرا سکوت کردند؟

علی یکشنبه , ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷

واقعا گل گفتید

رفتن به نوار ابزار