کد خبر : 7245
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1395- 08: 23

هزینه خرید امتیاز “باشگاه سپیدرود” کمتر از ۲ درصد بودجه رشت است

هزینه خرید امتیاز “باشگاه سپیدرود” کمتر از ۲ درصد بودجه رشت است

نایب‌ رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به طرح لایحه خرید امتیاز باشگاه سپیدرود در جلسه نخست شورا، گفت: هزینه خرید امتیاز باشگاه سپیدرود کمتر از ۲ درصد بودجه رشت است.

به گزارش گیلانستان، مظفر نیکومنش‌نودهی امشب در جمع خبرنگاران با تبریک قهرمانی تیم فوتبال سپیدرود این شهر در نیم‌فصل لیگ دسته یک فوتبال ایران، اظهار داشت: شهرداری و شورای شهر رشت با احترام به درخواست‌های مکرر شهروندان رشتی برای خرید امتیاز باشگاه سپیدرود اقدام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در قانون، شهرداری‌ها وظایف فرهنگی و ورزشی را برعهده دارند، افزود: هزینه اعلام شده برای خرید باشگاه سپیدرود یک‌ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که این رقم کمتر از دو درصد کل بودجه امسال شهرداری رشت است.

نایب رئیس شورای شهر رشت با اشاره به موافقت کمیسیون‌های برنامه و بودجه و فرهنگی و اجتماعی این شورا برای خرید امتیاز سپیدرود، گفت: لایحه خرید باشگاه سپیدرود در نخستین جلسه علنی شورای شهر رشت با هدف تصویب نهایی بررسی می‌شود.

نیکومنش‌نودهی با اشاره به اینکه رشت یکی از قطب‌های ورزش فوتبال کشور است، تصریح کرد: سپیدرود بیش از ۳۰ هزار هوادار رسمی و صدها هزار هوادار در سراسر گیلان و کشور دارد و می‌توان برای برندسازی شهر خلاق رشت از این ظرفیت نهایت بهره را برد.

وی با ابراز اینکه برخی از کلانشهرهای کشور سالانه ۴۰ تا ۵۰ میلیارد و برخی بیشتر به تیم‌های ورزشی‌ شهرشان که تملکش در اختیار سایر بخش‌ها است کمک می‌کنند، اظهار کرد: بیش از ۸۴۰ میلیون تومان در شورا برای کمک به باشگاه سپیدرود تصویب شده و این مصوبه در حال اجرا است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: برخی حاشیه‌هایی را در خصوص بدهی‌های باشگاه سپیدرود و اختلافات مالکان قبلی مطرح می‌کنند که حل این اختلافات بر عهده اداره کل ورزش و جوانان و هیئت فوتبال گیلان است.

نیکومنش‌نودهی با تاکید بر اینکه فرهنگ مردم رشت اجازه سوءاستفاده از احساسات مردم را نمی‌دهد، گفت: اهداف سیاسی در واگذاری و خرید امتیاز باشگاه سفیدرود رشت باطل است.

وی با اشاره به اینکه امتیاز باشگاه سپیدرود در صورت صعود به لیگ‌برتر حداقل ۱۰ برابر می شود، تصریح کرد: شهرداری نهادی عمومی و اموال و دارایی‌های آن متعلق به عموم مردم و بیت‌المال است.

نایب رئیس شورای شهر رشت گفت: اگر باشگاه سپیدرود را با اعتبار یک‌ونیم میلیاردی برای شهروندان رشت بخریم با همان اعتبار ۸۴۰ میلیون تومانی مصوب شورا نیز می‌توان تیم را در نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ‌برتر برای صعود به لیگ برتر اداره کرد.

نیکومنش‌نودهی با تقدیر از تلاش مدیران و مالکان سابق باشگاه سپیدرود رشت، افزود: این افراد جزء مدیران پاک دست و سرمایه‌های شهر رشت هستند و هیچ‌کس حق اهانت به مدیران گذشته و فعلی باشگاه سپیدرود را ندارد.

وی با بیان اینکه خرید امتیاز باشگاه سپیدرود هزینه نیست، تاکید کرد: هزینه در ورزش یک سرمایه‌گذاری فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است و می‌توان با بهره‌گیری درست از این سرمایه اجتماعی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کاهش داد.

نایب رئیس شورای شهر رشت با اشاره به تقدیر از بیش از ۱۰۰ قهرمان وزشی و فرهنگی در دور چهارم شورا، خاطرنشان کرد: به‌جای پرداختن به حاشیه‌ها و ایجاد نفاق و حاشیه‌های منفعت طلبانه باید تلاش شود تا ورزش رشت و گیلان به جایگاه واقعی خود برسد و در این راه همدلی و هم‌زبانی مهمترین اصل است./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار