کد خبر : 8716
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 بهمن 1395- 16: 21

وجود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مناطق آلوده جنگ در کشور/ گزینه‌های روی میز آمریکا کشک است

وجود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مناطق آلوده جنگ در کشور/ گزینه‌های روی میز آمریکا کشک است

مشاور ارشد فرمانده کل سپاه گفت: گزینه‌های روی میز آمریکا کشک بوده و اگر به ایران حمله کنند دلیل دیوانگی آنهاست و صد درصد شکست می‌خورند.

به گزارش گیلانستان، سردار محمدحسن کوسه‌چی در سیزدهمین یادواره شهدای تخریب‌چی گیلان با سلام بر روح پر فتوح امام(ره) بنیانگذار نظام اسلامی و مقام معظم رهبری و شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: سلام خدا بر رزمندگان، ایثارگران و آزادگان و آنها که از حرم ائمه(ع) دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه افتخار داشتم در لشکر ۲۵ کربلا خدمتگزار رزمندگان باشم و در کنار دوستان شهید خود بودم، افزود: واحد تخریب از ابتدا قبل از آن که واحدی در سپاه تشکیل وجود داشته باشد، ایجاد شد.

مشاور ارشد فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نیروهای تخریب پیشرو نیروهای اطلاعاتی بودند، ادامه داد: نیروهای تخریب‌ از نخستین واحدهای سپاه محسوب می‌شوند و معتقدترین، ایثارگرترین آنها که آماده شهادت بودند برای واحد تخریب انتخاب می‌شدند.

وی گفت: پرخطرترین و حساسیت‌ترین عملیات‌ها توسط نیروهای تخریب انجام می‌شد و بدون آنها امکان هیچ عملیاتی وجود نداشت و نخستین فعالیت نیروهای تخریب ایجاد میدان‌های مین برای جلوگیری از پیشروی دشمن بود.

کوسه‌چی با تصریح بر اینکه در جنگ شهدای بسیاری داشتیم اما از قشر مظلوم تخریب کمتر نام برده می‌شود، تصریح کرد: مظلومیت شهدای تخریب هنگام عملیات در زمان جنگ و پس از آن وجود داشته است.

وی بیان کرد: امروز نیز نیروهای تخریب تمام نیروها برای پاکسازی مناطق آلوده در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس حضور دارند و برای عمران به دولت کمک می‌کنند.

مشاور ارشد فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مناطق آلوده جنگ در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: این مناطق توسط نیروهای تخریب پاکسازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باب شهادت پس از ۲۸ سال جنگ برای نیروهای تخریب تعطیل نشده است، یادآور شد: تعداد چهار هزار نفر نیروهای تخریب‌چی در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

کوسه‌چی با بیان اینکه پس از جنگ بیش از دو هزار نیروی تخریب‌چی آموزش دادیم، متذکر شد: بسیاری از مناطق نفتی ما در مناطق آلوده بوده و توسط نیروهای تخریب‌چی پاکسازی شده و اکنون کمتر از ۱۰ درصد مناطق آلوده پس از ۲۸ سال جنگ در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اکنون شرکت‌های پاکسازی ایران در عراق در حال پاکسازی هستند، افزود: عراق ۲۰ میلیون عدد مین در دوران جنگ در ایران جاگذاری کرده و اگر ۱۰ درصد از آنها عمل نکرده باشد نشان‌دهنده عظمت تلاش نیروهای تخریب است.

مشاور ارشد فرمانده کل سپاه با تصریح بر اینکه دنیا عظمت کار بسیج را ستوده است، خاطرنشان کرد: جایگاه شهدا بسیار بالا بوده و برگزاری یادواره شهدا برای ما حائز اهمیت و ارزشمند است.

وی تعداد شهدای تخریب‌چی در گیلان را ۱۱۰ نفر عنوان کرد و یادآور شد: جانفشانی رزمندگان برای اسلام بود و دشمنان جرأت حمله به ایران را ندارند.

کوسه‌چی گزینه‌های روی میز آمریکا را کشک خواند و بیان کرد: اگر آنها می‌توانستند سال ۶۰ حمله می‌کردند و اگر به ایران حمله کنند به دلیل دیوانگی آنهاست و صددرصد شکست می‌خورند.

وی تهدیدهای امروز انقلاب را در عرصه نرم دانست و گفت: باید قدر موجود در جامعه را بدانیم و در مسیر اهداف رزمندگان باشیم.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار