کد خبر : 35058
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 اسفند 1397- 29: 11

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی:

پلیس گیلان در تمام کانون‌های خطر چهارشنبه آخر سال حضور فعال دارد

پلیس گیلان در تمام کانون‌های خطر چهارشنبه آخر سال حضور فعال دارد

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان گفت: پلیس تمامی کانون‌های خطر چهارشنبه آخر سال در شهرها و محلات گیلان را شناسایی کرده و در آن‌ها حضور‌ فعال دارد.

به گزارش گیلانستان سرهنگ فرهاد فلاح کریمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پلیس برای ایجاد و حفظ آرامش در سطح استان گیلان تمامی کانون‌های خطر و نقاط تجمع در شهرها و محلات استان را از قبل شناسایی کرده است و در آن‌ها حضور‌ فعالی دارد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان گیلان بسترسازی برای شادی و نشاط خانواده‌ها در ایام تعطیلات نوروز و چهارشنبه آخر سال را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: در این ایام تلاش می‌کنیم فضای مناسبی را برای خانواده‌ها و فرزندانشان جهت برگزاری آئین‌های سنتی فراهم کنیم.

فلاح‌کریمی بلوک‌بندی کانون‌های تجمع در شهرها و محلات استان گیلان در چهارشنبه آخر سال را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در سنوات گذشته افرادی که به علت رفتارهای پرخطر در حوزه مواد محترقه دستگیر شده بودند در روزهای اخیر توسط پلیس فراخوان و توجیه شدند.

وی نظارت خانواده‌ها بر رفتار فرزندانشان را در کاهش آسیب‌ها و خطرات روزهای پایانی سال مؤثر دانست و ابراز داشت: از والدین انتظار داریم از اعزام کودکان خود برای برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری به سایر محلات خودداری کنند و تا جای ممکن بر عملکرد آن‌ها نظارت داشته باشند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان گیلان عدم افروختن آتش در محلات و استفاده از وسایل مواد محترقه و آتش‌زا را متذکر شد و خاطرنشان کرد: برگزاری جشن‌های سنتی چهارشنبه‌سوری به‌صورت محله‌محوری از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار پلیس پیشگیری گیلان قرار دارد.

فلاح‌کریمی برخورد پلیس با هر اقدامی که مخل آسایش مردم باشد را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: امسال به‌دلیل عملکرد خوب پلیس و با همکاری سایر دستگاه‌ها سر و صداها و حوادث ناشی از استفاده از مواد محترقه در شهرها به‌ویژه کلانشهر رشت بسیار کم شده است.

وی جمع‌آوری ۵۰۰ هزار انواع مواد محترقه و آتش‌زا به ارزش تقریبی حدود ۵ تا ۶ میلیارد تومان را از جمله اقدامات امسال پلیس اعلام کرد و بیان کرد: فرهنگ‌سازی در بین خانواده‌ها و اطلاع‌رسانی از خطرات استفاده از این مواد پرخطر در کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال مؤثر بوده است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان گیلان برگزاری نشست‌های مشترک با سازمان‌های امدادگر نظیر اورژانس و هلال‌احمر را از جمله تمهیدات پلیس اعلام کرد و گفت:‌ تمامی ایستگاه‌های این مراکز در چهارشنبه آخر سال فعال هستند و خدمات لازم را به مردم ارائه می‌دهند.

فلاح‌کریمی حضور قضات میدانی در کنار پلیس را از جمله اقدامات مشترک دستگاه قضایی و نیروی انتظامی برای برقراری آرامش در سطح جامعه خواند و افزود:‌ در ایام چهارشنبه آخر سال اگر افرادی رفتار پرخطر داشته باشند با دستور مقام قضایی نسبت به دستگیری آنها اقدام می‌کنیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار