کد خبر : 12686
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اردیبهشت 1396- 47: 23

چرا دفتر برخی از اعضای شورا فقط زمان انتخابات به روی مردم باز است/ طرح BRT بدون برنامه اجرا شد

چرا دفتر برخی از اعضای شورا فقط زمان انتخابات به روی مردم باز است/ طرح BRT بدون برنامه اجرا شد

یک فعال اجتماعی با اشاره به اینکه همواره پیگیر مشکلات عدیده رانندگان تاکسی بوده و هستم، اظهار کرد: موضوع سختی ‌کار رانندگان تاکسی باید با جدیت پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی گیلانستان، سولماز بروجردی، کارشناس دادگستری و فعال اجتماعی رشت در نشست با مدیران سازمان تاکسیرانی شهر رشت با اشاره به اینکه مردم شهر رشت باید مطالبه گر باشند و ما منتظر این اتفاق خوشایند هستیم اظهار داشت: متاسفانه با نزدیک شدن به انتخابات شورا، اکثریت کاندیداها به مشکلات رانندگان تاکسی اشاره می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی از اعضای شورای شهر رشت بدون شناسایی مشکلات رانندگان درصدد برطرف کردن آن هستند افزود: حتی برخی از اعضای شورای شهر رشت قابلیت اجرایی و حدود آن را نمی دانند.

وی با بیان اینکه همواره پیگیر مشکلات عدیده رانندگان تاکسی بوده و هستم اظهار کرد: موضوع سختی ‌کار رانندگان تاکسی باید با جدیت پیگیری شود.

بروجردی با تاکید براینکه موضوع سختی کار رانندگان تاکسی برای اولین بار در مجلس نهم طرح شد و در آذر ماه سال ۹۵، به شکل جدی مورد پیگیری قرار گرفت افزود: در مجلس نهم نماینده سازمان تامین اجتماعی به شدت با طرح سختی کار رانندگان مخالفت کرد.

وی با بیان اینکه در مجلس نهم جهت سختی کار رانندگان به این نتیجه رسیدنو که ۴ درصد پرداختی کارفرما را خود رانندگان بپردازند تا بتوانند از قانون سختی کار بهره‌مند شوند خاطرنشان کرد: طرح سختی کار رانندگان تاکسی تاکنون به صحن علنی مجلس نرفته است.

این وکیل دادگستری به مذاکره با تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله نمایندگان تبریز، اصفهان، ارومیه، گرگان، بندرگز، بندرترکمن و … در رابطه با سختی کار قشر رانندگان تاکسی اشاره و اظهار کرد:  شوراهای شهر باید تعامل خوبی با نمایندگان شهر داشته باشند و موضوعاتی از قبیل سختی کار را با آنها درمیان بگذارند.

وی در ادامه به طرح ترافیک در رشت اشاره ای کرد و با بیان اینکه باید شهر را بشناسیم و برای آن تصمیم گیری کنیم افزود: وقتی می خواهیم طرحی را ایجاد کنیم به صورت عجولانه تصمیم گیری می شود و طرح ترافیک در شهر رشت مقطعی است.

بروجردی به زمان بندی طرح ترافیک در تهران در چند بازه ساعتی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در رشت طرح ترافیک به صورت یکسره از صبح تا شب است که مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است.

این فعال اجتماعی شتابزدگی در اجرای یک طرح را سبب نمایان شدن نواقص و جنبه‌های منفی آن دانست و گفت: اجرای طرح های شتاب زده باعث می‌شود تا به خوبی پیش نرود و در مواردی نیز به ناچار حذف می‌شود.

وی با اشاره به طرح BRT که مصوبه آن را  شورا را داده است اشاره و شهردار این مصوبه را اجرا کرده است افزود: شورایی‌ها طرح BRT را به گردن یکدیگر نیندازند چون BRT بدون برنامه و بدون آسیب شناسی اجرا شد.

وی با تاکید براینکه هیچ کس به فکر تاکسی‌های موجود در مسیر BRT نبود تصریح کرد: چرا دفتر برخی از اعضای شورای رشت به روی مردم بسته است و هنگام انتخابات مجدد این درب ها باز می شود؟

بروجردی درمورد نحوه رفتار برخی از اعضای شورای شهر رشت گفت: افرادی که در شورا بگویند من تنها بودم و کسی به حرف من گوش نکرد؟  همان فردی است که ۲۴ ساعت قبل از استیضاح در منظریه زمین گرفته و رأی خود را عوض کرده است.

این وکیل دادگستری با اشاره به تصویب قانون ایجاد شورای های اسلامی شهر تصریح کرد: طبق قانون تنها اجازه‌ای که به شورای شهر دادند ان است که سایر ارگان ها و ادارات می توانند مصوبات شورای شهر را تا آنجایی که خلاف قانون نباشد اجرا کنند.

وی ادامه داد: شوراهای شهر در برخی استان‌های بزرگ شوراهای هماهنگی دارند، و برای اجرای مصوبات ضمانت جمعی وجود دارد ولی منفعل بودن رشت باعث شده که به آن توجه نشود.

بروجردی به برخی حرف های قومیتی در شورای شهر رشت اشاره کرد و گفت: کسی که در شهر رشت زندگی میکند، باید اثر و الگوی شهر رشت را تبلیغ کند و به دنبال مسائل قومیتی نباشد.

این فعال اجتماعی به استفاده از پتانسیل های گردشگری برای افزایش درآمد صنف تاکسی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: رشت یکی از شهرهایی است که پتانسیل گردشگری زیارتی دارد ولی کسی به آن توجه نکرده است.

وی با بیان اینکه شورا محله‌های بهترین گزینه برای مشارکت پذیری مردم و حل مشکلات منطقه ای هستند، اذعان کرد: شورای شهر سیاسی نیست و کسی به شورا می رود باید سعی کند قهرمان بودن خودش را حفظ کرده و لیاقت خود را نشان دهد.

 

.

معین بشارتی، نائب رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی تاکسیرانی رشت نیز در این نشست با اشاره به اینکه پنج هزار نفر از رانندگان تاکسی تحت پوشش بیمه هستند، گفت:  با این وجود شغل تاکسیرانی فراموش شده است و تاکسیرانان با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با بیان اینکه در ناوگان تاکسیرانی رشت شش هزار و ۳۰۰ نفر فعالیت می‌کنند، گفت: متاسفانه همه مشکلات همکاران ما را احاطه کرده است ولی متاسفانه تاکسیران‌ها با بی مهری اعضای شورا مواجه هستند.

بشارتی، حل مشکل ناوگان تاکسیرانی را حل بخش زیادی از مشکلات شهری دانست و افزود: ما با اعضای فعلی شورا تعامل داریم، از آنجایی که رویکرد مناسبی در شورا وجود ندارد، تصمیم گیری‌های مناسب نیز انجام نمی‌گیرد.

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی تاکسیرانی رشت با اشاره به اینکه رانندگان تاکسی از ۷ الی ۱۲ ساعت در روز کار می کنند و زحمت می‌کشند، خاطرنشان کرد: رانندگانی که از سوی سازمان تاکسیرانی مورد حمایت قرار نمی‌گیرند، همیشه دلخور، دلسرد و مایوس هستند.

وی با بیان اینکه عدم درآمد مالی نگرانی رانندگان تاکسی رشت را به وجود آورده است افزود: متاسفانه تاکنون هیچ اعتنایی به این قشر زحمتکش نشده است و حتی ابتدایی‌ترین مشکلات را برطرف نکردند.

بشارتی با تاکید بر اینکه اگر رانندگان تاکسی با سیلی صورت خود را سرخ نگاه ندارند، باید خودشان را به کمیته امداد معرفی کنند اظهار کرد: همکاران تاکسیرانی با جزئی ترین مشکلات مالی همانند پول دکتر و هزینه تحصیل فرزندان خود مواجه هستند.

وی با تاکید براینکه قشر زحمتکش تاکسیرانی و رانندگان باید روزانه حداقل ۴۰ الی ۵۰ هزار تومان درآمد داشته باشند تا نیازهای روزمره زندگی خود را تامین کنند گفت: بزرگترین مشکل رانندگان تاکسی عدم توجه راهنمایی و رانندگی است که این شهر را رها کرده است.

وی با اشاره به اینکه عدم مدیریت یکپارچه شهری نیز باعث ناهماهنگی در شهر شده است تصریح کرد: اکنون  BRT نیز مشکلات فراوانی را برای رانندگان تاکسی فراهم کرده است.

وی با طرح سوال که آیا BRT یک طرح ملی است یا سلیقه ای و ماهیت طرح  BRT چیست؟ خاطرنشان کرد: اگر طرح BRT یک طرح ملی است چرا فازهای بعدی آن تا کنون اجرایی نشده است؟

وی با بیان اینکه اعمال قانون پلیس راهور در بخش حمل و نقل گرافیکی مشهور است افزود: سازمان تاکسیرانی رشت دارای پتانسیل است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار