کد خبر : 32204
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 دی 1397- 41: 20

شورای شهر رشت بر اجرای شرایط جدید تاکید دارد/ جذب خود را از بخشنامه جدید مبرا نمی داند/ تنها ۲ نفر شرایط شهردار شدن دارند؛ باقری و ساغری؟!

شورای شهر رشت بر اجرای شرایط جدید تاکید دارد/ جذب خود را از بخشنامه جدید مبرا نمی داند/ تنها ۲ نفر شرایط شهردار شدن دارند؛ باقری و ساغری؟!

.

به گزارش گیلانستان شصت و نهمین جلسه شورا در محل دائمی برگزاری جلسات شورای کلانشهر رشت با قرائت قرآن و سرود ملی برگزار شد.

امیرحسین علوی در این جلسه غایب و ریاست شورا بر عهده رضا رسولی می باشد. در ابتدا فرهام زاهد ضمن تسلیت وفات دانشجویان حادثه ی اتوبوس، گفت: بخشنامه ای از سوی وزارت کشور رسیده است که شامل حال تمامی کاندیداهای شهرداری می شود و مطمئناً جذب هم خود را از این بخشنامه مبرا نمی داند. متاسفانه ما به ناشر تبدیل شده ایم یعنی به جای بررسی رزومه ی کاندیدا ها به نشر زندگی نامه ی آنها می پردازیم.

وی افزود: پیشنهاد می کنم زمان بندی برای انتخاب درست مشخص شود. ما کار محرمانه نداریم و باید بپذیریم که از جیب مردم خرج می کنیم. ارتباط با رسانه ها هم یک رابطه ی دو سویه هست و از بابت انتقادات نباید نگرانی داشته باشیم.

ذاکری دیگر عضو شورای شهر رشت هم در ادامه گفت: آیین نامه اجرایی، قانون هست و ما باید به آن عمل کنیم ولی قسمت هایی از این آیین نامه با ابهام مواجه است و باید با دقت بیشتری اجرا شود. ذاکری با بیان اینکه بنده فردی رسانه ای هستم و در این شرایط می توانم درک کنم که رسانه ها می خواهند گزینه نزدیک به خودشان را بر سر مسند شهرداری ببیند، افزود: پس نمی شود به این عزیزان خرده بگیریم.

این عضو شورای شهر رشت با بین اینکه بدهی شهرداری رشت از ۸ میلیارد به ۷۰۰ میلیارد رسیده است، تصریح کرد: هر شخصی که به عنوان شهردار رشت انتخاب شود با مشکلات متعددی روبه  رو خواهد شد.

در ادامه، محمدحسن عاقل منش دیگر عضو شورای شهر رشت هم گفت: بنده با وزارت کشور تماس تلفنی گرفتم و تاکید وزارت کشور بر روی اجرای شرایط جدید احراز صلاحیت شهردار بود.

رسولی هم با تاکید بر شفافیت فعالیت های شورا گفت: از دبیرخانه تقاضا دارم سریعا این طرح ابلاغ شود و رسانه ها هم این طرح را مطالعه کنند.

در ادامه اسماعیل حاجی پور آغاز به صحبت کرد و گفت: من را نصیحت به رفاقت و اتحاد میکنند اما خودشان از رفاقت بویی نبرده اند، بر سر قول های خود نمانده اند و حتی ۲۴ ساعت هم نشده از تمامی مواضع خود افول کرده اند.

حاجی پور ادامه داد: هنوز هم دیر نشده و من اعلام می کنم به احترام مردم هر جا اتحاد باشد من هم در کنار شما عزیزان به مانند قبل خواهم بود. وقتی حامد عبدالهی به عنوان شهردار منتخب انتخاب شد ما باید مثل شورای اول همگی به دنبال اخذ حکم او می رفتیم اما امروز شاهد این بودیم که عده ای برای گرفتن حکم عبدالهی پای کار نیامدند و برخی برای اینکه عبدالهی رد صلاحیت شود دست روی دست گذاشتند.

در ادامه رسولی گفت: با توجه به بخشنامه موجود فکر کنم ۲ نفر شرایط شهردار شدن در رشت را دارند اما معادل سازی ها در بخش نامه مشخص شده نیست و باید استعلام گرفته شود. به همین خاطر بهتر است تا شنبه صبر کنیم.

امیرحسین علوی وارد جلسه شد و رحلت آیت الله شاهرودی و حادثه ی دلخراش اتوبوس دانشجویان را تسلیت گفت. وی افزود: طبق قانون باید تمامی گزینه های تصدی بر شهرداری تا دیروز رزومه ی خود و مدرک تحصیلی خود را ارائه می کردند که فقط آقای جمشیدی این مورد را انجام داد و لذا ایشان فقط مورد بررسی قرار می گیرند که البته با عدم حضور این شرایط برای ایشان هم سلب می شود ولی اگر اعضای شورا برای فرد خاصی تاکید دارند، باید به صورت کتبی اعلام کنند.

وی ادامه داد: تا شنبه تمامی افراد گزینه های خود را معرفی کنند تا بتوانیم بررسی را انجام داده و زمان را از دست ندهیم.

انتهای پیام/ خزر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار