کد خبر : 34977
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 اسفند 1397- 06: 17

مسئول کانون‌های مساجد گیلان:

۱۰ هزار دانش آموز گیلانی عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند

۱۰ هزار دانش آموز گیلانی عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند

حجت الاسلام رضوانی نژاد با اشاره به ترسیم نقشه راه فعالیت‌ کانون‌های مساجد گیلان از عضویت ۱۰ هزار دانش آموز در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خبرداد.

«محمدعلی رضوانی‌نژاد» امروز(یک‌شنبه، ۲۶اسفند) در همایش تجلیل از فعالان مسجدی گیلان در مصلی رشت اظهار کرد: کانون‌های مساجد نقش ارزنده‌ای در ارتقاء فرهنگ دینی و مذهبی حامعه دارند.
مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه نیروهای انسانی توانمندی در کانون‌های مساجد فعال هستند گفت: فعالان کانون‌های مساجد سربازان گمنام جبهه‌های هستند.
وی با اشاره به سامانه بچه‌های مسجد و ضرورت ثبت اطلاعات اعضای کانون‌ها در این سامانه افزود: در گذشته بیش از ۱۱ هزار نفر عضو کانون‌های مساجد بودند که اکنون با راه‌اندازی سامانه بچه‌های مسجد در این سامانه ۴۸ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.
رضوانی‌نژاد با اشاره به اینکه مسئولان کانون‌های مساجد طرح و برنامه‌های قابل اجرا را تدوین کنند تصریح کرد: این طرح‌ها به دبیرخانه مساجد استان ارائه و برای پیگیری و اجرا به مرکز معرفی می‌شوند.
وی ادامه داد: تاکنون ۳۰ طرح از استان به مرکز ارسال شد که از این تعداد ۱۵ طرح جهت اجرا در استان پذیرفته و اعتباراتی برای آنها در نظر گرفته شده است که ۷۰درصد اعتبارات این طرح‌ها دریافت شده است.
مسئول کانون‌های مساجد گیلان به طرح هم‌افزایی در فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: با بهره‌گیری از فضای مجازی اجرای برنامه‌ها و ارتباط با مسئولان سهل‌تر شده است.
وی با بیان اینکه مشکلات و کاستی‌های وجود دارد که با همکاری و همدلی رفع می‌شود افزود: نقشه راه  فعالیت‌های کانون‌های مساجد گیلان ترسیم شده است.
رضوانی نژاد گفت: کانون‌های مساجد باید به تدوین برنامه‌هایی برای اقشار مختلف پرداخته تا زمینه حضور همه خانواده‌ها در این مکان مقدس را فراهم کند.
وی به برنامه‌های کانون‌های مساجد پرداخت و گفت: علاوه بر فعالیت‌های قرآنی، برنامه‌های آموزشی از جمله صنایع دستی و ورزشی نیز مورد توجه است.
رضوانی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ هزار دانش آموز عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند تصریح کرد: یک هزار نفر از اعضای کانون‌های مساجد در سطح دکتری مشغول به تحصیل هستند.
وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان سربازان فرهنگی جامعه شمرده می‌شوند، اضافه کرد: ۸۰ درصد اعضای کانون‌های مساجد گیلان از دیپلم تا مقاطع بالاتر هستند.
مسئول کانون‌های مساجدگیلان به حمایت از کانون‌های مساجد پرداخت و افزود: در حال حاضر شرایط  کشور با مشکلاتی روبه رو بوده و تامین بودجه فرهنگی بسیار سخت است.
وی به پیگیری بیمه مسجدی‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا زمینه‌های ایجاد شده و با همکاری و حمایت برخی از حامیان بیمه مسجدی‌ها در آینده فراهم خواهد شد.
رضوانی نژاد به بهره‌گیری از فضای مجازی اشاره و خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید با ارتقا توانمندی فعالیت خود را در فضای مجازی افزایش دهند.
وی اظهار کرد: کانون‌های مساجد باید پیش قراول بهره‌گیری درست از فضای مجازی باشند.
در پایان این مراسم از ۷۰ نفر از اعضای فعال کانون‌های مساجد استان و پنج مدیر استانی تحت عنوان مسجد یاور تجلیل شد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار