کد خبر : 10245
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 اسفند 1395- 08: 19

۱۳ بازارچه در مناطق مختلف شهر داریم/ نقد رسانه ها در بسیاری از موارد کارساز بود

۱۳ بازارچه در مناطق مختلف شهر داریم/ نقد رسانه ها در بسیاری از موارد کارساز بود

عضو شورای شهر رشت با اشاره به ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو خواستار ایجاد شهرک صنعت غذایی در رشت شد.

به گزارش خبرنگار گیلانستان  از رشت، مظفر نیکومنش نودهی، عضو شورای شهر رشت امروز(۲۶ اسفند) در نشست با اصحاب رسانه استان ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه(سلام الله علیها) بااشاره به نقش بانوان در جامعه اسلامی گفت: بانوان ایران اسلامی همواره در صحنه های دفاع از نطام در صحنه حاضر بوده و نقشی تاثیرگذار داشتند.

 

وی ادامه داد: نقش زنان در جامعه در ایران اسلامی بسیار پررنگ تر از سایر کشورهاست و این مرهون پیروزی انقلاب اسلامی است.

 

نیکومنش با تقدیر از خبرنگاران که همواره یاور شورای اسلامی بودند اظهار کرد: نقد رسانه ها در بسیاری از موارد کارساز بود و موجبات خدمات بیشتر به شهر را فراهم آورد.

 

وی در ادامه به تشریح عملکرد کمیسیون بهداشت و کمیسیون فرهنگی در دوران ریاستش بر کمیسیون ها اشاره و بیان کرد: ساماندهی رودخانه های رشت و لندفیل سراوان بسیار پیگیری و جهت تخصیص اعتبار در وزارت کشور مطرح شد.

 

نیکومنش با اشاره به تبدیل فضاهای بلااستفاده رشت به پارک و فضای سبز تاکید کرد: ایجاد پارک در محلات موجب کاهش ترافیک در مرکز شهر و مدیریت زمان برای خانواده ها شد.

 

وی از ایجاد ۱۶ پارک محلی در طول چهارسال فعالیت شورای چهارم خبر داد و افزود: ساماندهی دستفروشان در خیابان های اصلی و ایجاد بازارچه در محلات با هدف دسترسی و خرید آسان ازدیگر فعالیت های کمیسیون فرهنگی بود.

 

این عضو شورا افزود: هم اکنون ۱۳ بازارچه در مناطق مختلف شهر ایجاد شده که موجب اشتغال ۲۰۰ نفر شده است.

 

وی با اشاره به ایجاد ۱۳ سرای محلات گفت: سرای محلات با بهره گیری از نخبگان و هنرمندان محلات در جهت ارتقا مدیریت شهری کمک یار است.

 

نیکومنش به ایجاد تالار مطالعات رشت در شورای چهارم اشاره و اذعان کرد: سه شهر کشور دارای این تالار است که رشت یکی از آنهاست و ظرفیتی است که استان های همجوار نیز می توانند از آن بهره ببرند.

 

وی  با اشاره به ضرورت ایجاد خانه مشروطه در رشت گفت: مستندات دوران مشروطه در گیلان بسیار بیشتر از تبریز است و باید خانه مشروطه تاسیس تا نقش برجسته گیلان در دوران مشروطیت با سند به مردم ارائه شود.

 

این عضو شورا ادامه داد: پیش بینی می شود باتوجه به عدم اعتبار مالی لازم شهرداری برای خرید ساختمانی قدیمی، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت، خانه مشروطه شود.

 

وی به ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو و شناسایی ۷۲ نوع غذا اشاره و اذعان کرد: این فرصت طلایی و امتیازی برای رشت است که باید از آن نهایت بهره گرفته ششود.

 

نیکومنش خواستار تشکیل شهرک صنعت غذایی در استان شد و بیان کرد: ایجاد این شهرک برندی برای رشت است که می توان غذاهای استان را طبخ و بسته بندی کرده و برای مصرف داخلی و همچنین خارجی صادر کرد.

 

وی با تاکید بر بازسازی مجموعه فرهنگی رشت گفت:زیر بناهای فرهنگی رشت از جمله سینماها در حال فرسوده شدن است و باید با ارائه امتیازهای تشویقی سرمایه گذاران فرهنگی را به سمت شهر هدایت کرد.

 

این عضو شورای شهر رشت خواستار ساماندهی ساخت و سازهای نسقی شد و افزود: اینگونه ساخت و سازها معضلی برای شهر شده و باید چاره ایی اندیشیده شود./ شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار