کد خبر : 25506
تاریخ انتشار : شنبه 22 اردیبهشت 1397- 25: 18

۲۰ خانوار دارای دو معلول در لنگرود صاحب خانه می شوند

۲۰ خانوار دارای دو معلول در لنگرود صاحب خانه می شوند

رئیس اداره بهزیستی لنگرود گفت: همه خانواده های دارای دو عضو معلول در شهرستان لنگرود تا پایان سال جاری صاحب خانه می شوند.

به گزارش گیلانستان،لنگرود، استفاده از ظرفیت جوانان در پیشرفت جامعه امری ضروری و جوانان سرمایه کشور برای توسعه نیروی انسانی هستند و تاکید استاندار گیلان مبنی بر استفاده از نیروی جوان و اعتماد به این قشر پرتوان نشان می دهد که مدیران جوان ادارات عملکرد خوبی از خود نشان دادند که دراین خصوص با رئیس جوان اداره بهزیستی لنگرود که یک سال و هشت ماه از خدمت ایشان در این اداره می گذرد به گفتگو پرداختیم.

 

پیمان محمدی پور، رئیس اداره بهزیستی لنگرود با بیان اینکه بیش از ۱۸۰ نوع فعالیت بر اساس قوانین بر عهده سازمان بهزیستی است، گفت: یکی از سیاست های حوزه پیشگیری تشخیص و مداخله بهنگام است.

 

وی با تاکید بر اجباری شدن  طرح غربالگری ژنتیک در برنامه ششم توسعه برای همه زوجین، افزود: بر همین اساس اداره بهزیستی لنگرود در سال جاری مرکز غربالگری ژنتیک را در این شهرستان افتتاح خواهد کرد که خانواده های دارای یک فرزند معلول در اولویت این طرح قرار دارند.

 

محمدی پور با بیان اینکه همه خانواده های دارای دو عضو معلول در شهرستان لنگرود تا پایان سال جاری صاحب خانه می شوند، تصریح کرد: در سال گذشته ۲۰ خانواده دارای دو عضو معلول در شهرستان شناسایی شدند که با کمک مسئولین ارشد شهرستان توانستیم از ۳۰ میلیون کمک بلاعوض، تاکنون ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به حساب مسدودی این خانوارها واریز کنیم که با هشت و نیم میلیون تومان سهم آورده متقاضی و ۴۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن مهر تا پایان سال جاری صاحب خانه شوند.

 

رئیس اداره بهزیستی لنگرود با اشاره به اینکه دو هزار و ۹۰۰ نفر تحت پوشش بهزیستی شهرستان در حوزه پیشگیری هستند، گفت: از این تعداد ۸۱۰ نفر مستمری بگیر هستند که در سال گذشته ۴۰۰ نفر دیگر شناسایی شدند که کارهای ادارای این افراد انجام و مابه التفاوت مستمری و یارانه دو ماه هم به مبلغ ۹۵ هزار تومان به حساب خانوارها واریز شد که در این زمینه جهش ۵۰ درصدی داشتیم.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۷۷ نفر از جامعه هدف بهزیستی لنگرود تسهیلات اشتغالزایی با اعتبار یک میلیارد و صد میلیون تومان در قالب خود اشتغالی و مشاغل خانگی دریافت کردند، افزود: کمک ۴۵ میلیون تومانی بهزیستی شهرستان به معلولینی که از خدمات توان بخشی استفاده می کنند، کمک ۴۲ میلیون تومانی خرید وسایل توان بخشی و توزیع به ۳۷۰ توان خواه شهرستان، کمک هزینه تحصیلی به ۱۵۲ دانش آموز و دانشجو به مبلغ ۲۸ میلیون تومان از دیگر کارهای انجام شده در سال گذشته بود.

 

محمدی پور ادامه داد: حق پرستاری ماهیانه به مبلغ ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۴۸ نفر از معلولان ضایعه نخاعی شهرستان پرداخت می شود.

 

رئیس اداره بهزیستی لنگرود با تاکید بر مناسب سازی و اینکه فضای شهر باید قابل دسترسی برای همه افراد باشد، گفت: اداره بهزیستی شهرستان در اقدامی بسیار خوب توانست علاوه براحداث آسانسور، درب ورودی و سرویش بهداشتی اداره را مناسب سازی کند.

 

محمدی پور در پایان با بیان اینکه خانه های بازی کودک تحت نظارت بهزیستی نیستند، افزود: مرکز رفاه کودک و خانواده به صورت پایلوت در گیلان و در سه شهر رشت، لاهیجان و لنگرود اجرا می شود که پروانه فعالیت یک مرکز به نام مرکز رفاه کودک و خانواده آدرین در لنگرود افتتاح خواهد شد.

 

‘گفتنی است، خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی و خدمات سیار اورژانس اجتماعی در تمام ساعات شبانه روزی آماده ارائه خدمات تلفنی است ، صدای مشاور ۱۴۸۰ همراه شما در تمام مراحل زندگی، خط ملی اعتیاد ۰۹۶۲۸ هر روز از ۸ صبح تا ۸ شب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار