کد خبر : 35436
تاریخ انتشار : شنبه 17 فروردین 1398- 10: 17

نماینده مردم آستارا در مجلس:

۴۹ میلیارد تومان برای اجرای سیستم فاضلاب ‌آستارا اختصاص یافت

۴۹ میلیارد تومان برای اجرای سیستم فاضلاب ‌آستارا اختصاص یافت

نماینده مردم آستارا در مجلس گفت: امسال حدود ۴۹ میلیارد تومان برای اجرای سیستم فاضلاب و ۲۰ میلیارد تومان نیز برای طرح‌های آب شرب شهرستان آستارا اختصاص یافت.

به گزارش گیلانستان ولی دادشی اظهار داشت: با موافقت دولت و مجلس امسال برای ساماندهی و اجرای پروژه سیستم فاضلاب شهرستان آستارا ۴۹ میلیارد تومان و برای اجرای طرح‌های آب شرب بهداشتی نیز ۲۰ میلیارد تومان منابع مالی اختصاص پیدا کرده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس عنوان کرد: مشکل عدم ساماندهی فاضلاب و نبود زیرساخت‌های لازم در حوزه آب شرب از جمله معضلاتی است که شهرستان آستارا با آن مواجه است به طوری‌که مردم این خطه سال‌های سال با کمبودها و مشکلات زیادی در این حوزه‌‌ها دست به گریبان هستند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان تصریح کرد: در سه سال اخیر چیزی در حدود ۳۵ میلیارد تومان از وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور برای ساماندهی سیستم فاضلاب شهرستان آستارا اخذ شده ‌اما برای تکمیل این پروژه بسیار مهم به مبالغ و اعتبارات بیشتری نیازمند هستیم.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ابراز داشت: در حال حاضر کار اجرای عملیات سیستم فاضلاب در شهرک عباس‌آباد آستارا آغاز شده است و قصد داریم با رایزنی‌های لازم و تزریق منابع و اعتبارات از سوی دولت و دستگاه‌های ذیربط به‌تدریج این پروژه را در سایر محلات دیگر اجرایی کنیم.

وی به نتایج سفر اخیر رئیس جمهور به گیلان اشاره کرد و بیان داشت: در این سفر ۴۳ میلیارد تومان برای عملیات فاضلاب شهرستان آستارا در نظر گرفته شد همچنین در کنار این ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای تأمین آب شرب ساکنان مناطق مختلف آستارا تخصیص پیدا کرد.

داداشی کل اعتباراتی که دولت برای اجرای طرح‌های فاضلاب و آب شرب آستارا در نظر گرفته را برشمرد و ابراز داشت: در سال ۹۸ مجموعاً ۶۳ میلیارد تومان از سوی دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور برای اجرای پروژه‌های فاضلاب و آب شرب این شهرستان در نظر گرفته شد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان ساخت سدهای لاستیکی در استان گیلان و شهرستان آستارا را لازم و ضروری اعلام کرد و اظهار داشت:‌ با ساخت، تکمیل‌ و بهره‌برداری از پروژه سد لاستیکی خانه‌های آسیاب آستارا بین ۷۰ تا ۸۰ درصد مشکل آب شرب مردم این شهرستان برطرف می‌شود.

وی از تصمیم کمیسیون تلفیق مجلس برای اختصاص ۶ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای ساماندهی فاضلاب شهرستان آستارا خبر داد و افزود:‌ در حال حاضر مردم شهرستان آستارا با مشکل فاضلاب و نبود آب شرب روستایی مواجه‌اند که امیدواریم با تزریق اعتبارات لازم به تدریج این مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار